torsdag 22 januari 2009

Resultat:

M kommer in genom dörren. Han mumlar något ohörbart. Jag frågar vad han håller på med. Tar av sig skorna säger han. Sen ramlar han vidare in i köket där han sliter upp skjortan som Stålmannen och blottar sin ölfyllda överkropp - samtidigt vinglar han bakåt.

Det ser inte sexigt ut.
Det ser faktiskt inte bra ut överhuvudtaget.


Han går hotfullt framåt mot mig med en öl-andedräkt som kan döda. Han vill "ha en puss". Jag tackar nej.
Han säger något mer och något mer. Ingen av oss vet vad.

Jag säger "ehh det där sms:et? vad var det?"
Han: ja jag skulle skriva att jag älskar dig... öh och nåt mer.. tror jag [sluddrar kraftigt]
Jag: jaha... okej... hur?
Han: ehhhhmmm va hettere jag skrev och så tryckte jag sen och så såg jag att det nog inte såg rätt ut. [sluddrar om möjligt ännu värre]
Jag: Okej. Fint. Du kan nog gå och sova nu.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan intyga att M sa en massa snälla saker om dig tidigare på kvällen. /Kollegan M

Josefine sa...

Det blir jag glad för. Han är fin minsann!

Anonym sa...

*ler* Den kärleken, den kärleken ;-)

Rosa Hemmet sa...

Haha det var ett vackert sms, sådana kan man ju tolka lite hur man vill om man använder sin fantasi ;) Men många tolkningar blir det nog. Och inte ett enda rätt. Det fanns nog inget rätt. haha

Josefine sa...

maria: haha precis! det går upp och det går ner. igår somnade den mest tror jag.

rosa hemmet: ja men visst var det! jag borde ha tolkat in "jag tänker bjuda idg på lyxrestaurang i helgen" och sen fått honom att bekräfta det när han kom hem. det hade gått.

Blue sa...

Jag blir lite rädd. Delar vi möbler med samma man?

Sen heter dom nästan samma också!

;o)

http://bluegirl70.blogspot.com/2008/12/alkoholist-javisst.html

Josefine sa...

blue: haha... läste din blogg.. lät misstänkt lik m:s förrförra julfest. fast honom hittade de på toaletten.

Blue sa...

Vad var det du skrev i ett inlägg "man skall vara rädd om tjejer som kan dricka öl" eller ngt i den stilen?

Killar som kan dricka då, skall man vara lika rädd om dom ;o)

Jag har inte ens lämnat ut dom värsta av mannens fyllehistorier - då skulle ju...JAG...framstå som puckad hahaha

Antingen är dom klonade, eller en jävligt lethal combo. Men det behöver vi ju aaaaldrig oroa oss för eftersom vi Hisingsbor håller oss på rätt sida älven och ni på den andra *skrattar*

Det verkar ju dock - hmm - som ett intressant experiment som kan få katastrofala följder.