torsdag 23 april 2009

Kalsong-update samt lite böcker.

Igår när jag kom hem från jobbet fick M en prydlig liten hög med kalsonger framför sig. Han lyssnade på riktigt på resåren. Han la örat emot och spände ut dem. Sen luktade han på dem och inspekterade dem ur alla vinklar. Det såg stört ut på många sätt. Jag tyckte att det var nästan lika sexigt som när han för en vecka sedan stod nere vid Majviken och sjöng "She's got the look" med falsettröst in i sin Iphone för att kolla om programmet som letar upp vad det är för låt åt en fungerar.

Med anledning av Världsbokdagen uppmanade Miri sina läsare att berätta vilka böcker de läser just nu. Och det vill jag också veta (så jag får lite boktips!) så berätta vad ni har för böcker på gång (de ni just läst, de ni läser nu eller planerade läsningar)!

På mitt bord:
Karin Johannisson Melankoliska rum - Om ångest, leda och sårbarhet i förfluten tid och nutid
Umberto Eco Om fulhet
Evelyn Waugh En förlorad värld
D.W. Hamlyn Filosofins historia

Jag funderar på att läsa Geniets plikt om Ludwig Wittgenstein igen också. Vet inte riktigt när bara har en massa annat jag vill få tid att läsa. Den är i alla fall utan minsta tvekan den bästa biografi jag läst. Rekommenderas varmt.

13 kommentarer:

Fredrik sa...

Läser sista boken i Farseer-trilogin, Att Vara Pappa av Dick Sundevall. Och sedermera Underdog av Flygt som väntar.

Men sen får det vara över med skönlitteraturen. Hej studieböcker på heltid.

Mr Elway sa...

Göran Persson - Min väg, mina val
Roberto Saviano - Gomorra

Precis avslutad: Cormac McCarty - Vägen

Bok som ligger bredvid som aldrig kommer läsas klart: Klas Östergren - Fantomerna

Jo tjena sa...

Fast den stora frågan är - kunde M känna någon skillnad och avgöra om det var torktumlat eller torkskåpat?

Sassy sa...

Haha, du får inte sluta med kalsongdramatiken nu, jag har börjat följa den som värsta doku-såpan! Dessutom tänker jag mig M som Mias kille i S2 av Mia och Klara, har inte han också ett tvångsmässigt förhållande till icke-tumlade kalsonger?

Jag läser Tusen Små bitar av James Frey. Den är något av det bästa jag har läst i hela mitt liv och jag ska nog skriva ett inlägg om den när jag orkar.

Vi får ta en promenad i solen snart!

kram

LillaGrå sa...

Läser (eller försöker hinna läsa):
"Sonat till Miriam" av Linda Olsson
"Pappersväggar" av John Ajvide Lindqvist
"Leva med barn" som man får från BVC.

och så försöker jag läsa "Blonde" av Joyce Carol Oates men den är så förbaskat tung att hålla med en hand (när man ammar...).

Gabbe sa...

Har just läst klart A dirty job av Christopher Moore. Tänkte börja på Jodi Picoults Nineteen Minutes men...

... har dessa jag försöker ta mig igenom men det går långsamt: The Lucifer effect av Philip Zimbardo, Oh the glory of it all av Sean Wilsey och en bok om amerikansk historia.

Jenny sa...

Jag har precis börjat med Vi, de drunknade av Carsten Jenssen. Den verkar bra. Därefter blir det Ingen hör hemma mer än du av Miranda July och jag längtar lite efter den för jag tror den är bra.

Mäla sa...

Läste just Raka Spåret av Thomas Tidholm. Sjukt bra. Dessförinnan: Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva av Ann Heberlein, den var OK men hon verkar rätt otäck. På det där nyliberala sättet... Oscar Waos korta förunderliga liv av Junot Díaz, underbar. Laika av Rick Adadzis, mycket fin.

Nu läser jag någon slags Tjechovsamling, mest för att de snackade om Damen med hunden i en film jag såg häromdagen. Är mitt i Pigtopia (bra!)och The Shrine of Jeffery Dahmer (mår lite illa). Har precis börjat på Tidsresenärens Hustru. Varför? Ja säg det. Såg att den skulle bli film. Den känns dock lite skräpig såhär långt.

På soffbordet ligger en oroväckande stor hög och liksom bara blänger på mig, jag tänker dock prioritera:

Inlandsbanan - Erik Beckman
Borstalpojken - Brendan Behan
Independence Day - Richard Ford
Ingenting har hänt - Katja Timgren

Mr Elways Polare sa...

Av gårdagens inlägg att dömma (sopgubben) är det iaf inte Kay Pollack - Att välja glädje du läser.

Who sa...

Visste att jag inte borde ha klickat in mig på kommentarerna - blir så sugen på läsa annat än de nya Sociallagarna 2009 (snacka om tegelsten - liten text och inga roliga bilder). Hälso o sjukvårdsrätt... jag du fattar.
Sen till sommaren!
Bookmarkar detta inlägget.

Sa Who

Linn sa...

Åh, vad bra smak alla har! James Frey är underbar, men du som läser honom:skippa sista sidan där det står vad som händer med alla och läs Min vän Leonard också. Den är ännu bättre!

Jag är lite ambivalent för tillfället och har fyra påbörjade böcker:
Kafka on the shore av Haruki Murakami

What I loved av Siri Hustvedt

Det finns en speciellt plats i himmelen för kvinnor som inte stöttar varandra (eller nåt sånt) av Liza Marklund och nån mer

We need to talk about Kevin av Lionel Shriver

Trixtess sa...

Mina tegelstenar som just nu bor på mitt nattduksbord listas här: http://entrakigareblogg.blogspot.com/2009/04/vampyrer-varulvar-och-tonarsromatik-med.html

/T

Anique sa...

Tjo. Vilket fint initiativ med läsalistor:) Har du kollat in bok.nu? Där kan man betygsätta böcker och få boktips efter ens egen smak. Bra tycker jag.

Här är mitt nattduksbord:
Maken - Gun-Britt Sundström
Karlstad zoologiska - Hanna Hellqvist
Konsumtionsliv - Zygmunt Bauman
Lyssna, läsa, mötas... om programverksamhet på bibliotek.

Har precis läst Oscar Waos korta förunderliga liv. Mycket bra. Och inte likt nåt jag har läst innan. Läs!

Så ska läsa Neil Gaimans Amerikanska gudar så snart jag får tillfälle.

Ha en skön lördag!