onsdag 5 maj 2010

Lite om facebook igen.

När man blir tillagd som vän av gamla bekanta på Facebook börjar det också hagla in information om tusen idiotiska grupper och aktiviteter. Nyss såg jag att nån jag fortfarande pratar med när jag springer på henne om somrarna "is attending Negerbollensdag".

Jag gick in och tittade på gruppen och tänka sig! Så långt ögat kan nå är det bara blekansikten med -son-efternamn i den gruppen.

Note to self: Säg NEJ till gamla bekantskaper man inte har något gemensamt med.

8 kommentarer:

Medelklassman sa...

Negerbollens dag. Ja herrejävlar så dumt.

"Vi vill kämpa för vår rätt att säga negerboll!"

Jag ska starta en grupp där jag vill kämpa för rätten att svänga upp högerarmen i en heil-hälsning.

Nostalgia sa...

jag är så trött på folk. alltså bekanta på facebook som är med i grupper som 'kämpa för att återinföra natinalsången i skolorna' 'när jag var liten fick man sjunga nationalsången utan att kallas rasse' 'jag älskar mitt land utan att vara rasist, vågar du också lägga upp detta på din status?' typ. jag vill ta bort dom. men en del är jag ju tyvärr rätt bra kompis med :/

Josefine sa...

30+: Ja det tycker jag att du ska. Det gäller att välja de viktiga striderna här i livet!

Nostalgia: EXAKT! Jag har också sett just den gruppen. Fattar inte ens hur de hittar all smörja.

Johannka sa...

Så, två franska vänner like:ade idag detta: "Hommage a tous les chinois qui ne peuvent pas rire et voir en meme temps..."

Förlåt, ville bara kräkas på det någonstans och här kändes som ett lämpligt ställe. Fast egentligen vill jag klicka på Comment och liksom Keske tu dit!?!?

Sofia sa...

Blir mörkrädd av hur störda folk är.
Mörkrädd.

Världen enligt J. sa...

Ja...allt man (läs: jag) inte vill veta om gamla klasskamrater och nuvarande kollegor det får man uppkört i ansiktet varje dag. Kanske är det dags att inaktivera kontot och flytta ut i en koja i skogen.

Lillräven sa...

GAAAAAAAH!!! Jag trodde den där jävla negerbollsdebatten dog i och med det här briljanta inlägget för över ett år sen!!! ---> http://konstellerporr.com/2009/02/26/my-balls-and-my-word/

Unknown sa...

Det finns en facebook grupp "Det heter Chokladboll". Gå med i den istället... Kanske blir ett kul FB-Battle mot din s.k. "kompisar"