onsdag 15 december 2010

Jul.

Vi julpyntade hemmet på en kvart. Ljus i tallbusken, nån liten tomte, en hyacint och några såna där strutar som i stort sett alla har i sina fönster. Det räcker. Vill inte börja kräkas vid åsynen av en tomte innan julafton passerat. Även i år har vi pratat om att skrota det förbannade givandet av julklappar. Nästa år kanske man bara ska ta alla jäkla pengar man plöjer ner i alla möjliga saker som folk vill ha/inte vill ha och lägga dem på sig själv. Typ åka till Köpenhamn och äta på Noma.

5 kommentarer:

Fifi sa...

Det tog nog två minuter för mig att julpnta, men så äger jag inte så mycket julpynt heller. Det lär väl bli mer sånt sen när Kiddo har kommit, det blir säkert en julig unge!

kram

Helena mitt i smeten sa...

Jag vill också äta på Noma! Ska vi åka dit tillsammans nästa år?!

Mirijam sa...

Typ som vi, vår Londonresa är ju lite en julklapp till varandra. Perfekt. Har ju dock inga barn än, det underlättar kanske.

Hilda sa...

Eller ge pengarna till typ kvinnojouren eller liknande. Det brukar vi göra här borta! Ett litet tips!

Josefine sa...

fifi: ja men det är lagom! :) kram

helena: ja det borde vi absolut göra! skulle vara skitkul!

mirijam: ja, det är ju perfekt! men det är sant. ungarna blir nog besvikna om de inte får nåt.. :)

hilda: nä, det tycker jag att man göra också. men jag unnar mig nästan aldrig något så om jag skulle bli utan på julafton också skulle det bli trist. dessutom tycker jag att det är bättre att göra den sortens insatser året runt när man kan. det försöker jag göra.