torsdag 18 juni 2009

Dancing in the dark.

Igår var vi på avslutning på S:ets förskola. Barnen dansade till Ted Gärdestads "Satellit". Sen kom kallduschen: nu skulle även alla föräldrar, extraföräldrar, syskon och andra dansa till Satellit. Alla tittade nervöst omkring sig och sen dansade vi. De flesta mycket stelt. Barnen överlyckliga. Jag drog dock gränsen vid att spela luftgitarr. Det gör jag alltså inte. Inte M heller - han sa att han bara behärskar luftbasen.

Idag ska jag hämta S:et på förskolan och sen ska jag dra med henne på liten shoppingrunda samt titta på böcker. Det är alltid ett högriskprojekt att ha med henne på spårvagn/café/i stan - man kan aldrig så noga veta vad hon kan få för sig som viktigt att att förtälja högt och tydligt om saker och ting (läs: människor).

5 kommentarer:

maria sa...

Haha! Den dansen hade jag velat se!

Anonym sa...

Älskar sånt!! Älskar stela föräldrar som dansar runt med ett påklistrat leende - medans jag är i mitt esse, ja eller bara dum som älskar o apa mig, eh what ever ;)

Medelklassman sa...

Det blir ganska ofta lite tryckt stämning på förskolan. Skönt på nåt sätt. Jag njuter av obekvämheten.

En annan sak jag njuter av är två killar som av nån anledning är ganska egenintresserade och håller käft på allmän plats. Gud låt det fortsätta.

Josefine sa...

maria: haha.. är du säker på det?

sarahserenad: det är skönt att det finns människor som är lite mer avslappnade än genomsnittet. önskar att jag själv kunde vara lite mer så också!

30+: haha.. ja nu har jag ju varit med ett par gånger och det är alltid tyst och spänt i väntan på vad det nu är som är tänkt ska hända. åh. så det finns barn som håller käft på allmän plats. undrar om den i magen kan bli så. troligtvis inte. s:et kommer smitta.

Sassy sa...

Jag hade nog dött, eller åtminstone gömt mig på toa om jag hade varit tvungen att dansa till Gärdestad på en avslutning. Usch, jag får samma otäcka ångestkänsla som jag fick när jag var liten och var tvungen att dansa runt midsommarstången...Tufft av dig att inte banga!

kram