onsdag 19 augusti 2009

Do not speak unless you can improve the silence

Vad är det med barn?

Måste de tvunget kommunicera genom att skrika till varandra? Är alla barn på vår gård hörselskadade?

Kan de inte bara samtala som vuxna så att jag kan få ligga i soffan med fönsterna öppna utan att känna mig intill galenskapens rand provocerad av deras pipiga gälla röster?

Barn alltså.
Inte alltid gulliga.
Väldigt ofta pissjobbiga.

Också har jag helt frivilligt producerat ett eget. Väldigt tyst är den nu i magen. Troligtvis inte lika tyst utanför.
..
Vad bra. Nu har de fått en leksak som piper ungefär som ett brandlarm också. Och snart ska vi till IKEA. Kan ni förstå vilken underbar dag detta är!
...
Nu står ungjävlarna utanför och ropar på Ryssland som i vanlig ordning sitter i (det fortfarande vidöppna) fönstret och spanar.

"It's gonna jump... It's gonna jump! hahahaha.... look!"

Okej ungjävel. Hoppar han så är det enbart för att riva dig i ansiktet. Watch out.

3 kommentarer:

Jo tjena sa...

Ungar kan vara så jävla jobbiga ibland så det finns inte.

t.b.f.t.e. sa...

kommunikation för i helvete. Jag blir förbannad och illa till mods av att det är så. Samma sak med lipande barn i affären. Säg vad ni vill ha istället för att bara vråla rakt ut.

Andreas sa...

Oh, I couldn't agree more! Jag har ett helt jävla dagis utanför fönstret.. lagom kul när man har sovmorgon. Har också grubblat mycket på varför de tvunget måste föra sånt liv.. Ok att ni leker, men måste ni skrika samtidigt, liksom? Jag gjorde aldrig så.. jag var tyst och timid.