torsdag 26 november 2009

Märklig låda:

Vi har kvar en flyttkartong som bara har vägrat låta sig packas upp. Den står där i sitt hörn och stör varje dag. Och det har den gjort i ett år. Nu öppnade jag till sist locket och tittade ner och jag förstår verkligen ingenting av det här innehållet. Dels för att jag utgått från att det är Mikaels låda (den var visst min) och dels för att det är en "spännande mix" av saker (får lust att slänga allt).

1 Gammal kaffekanna
1 Galge
1 läskig stor tomte
1 sladd
1 durkslag
1 par avgjutningar av mina fötter
Rester av tapeterna jag hade i min förra lägenhet som jag tänker använda till något (klä en låda, en bänk..) - vilket troligtvis aldrig kommer att ske.
1 handduk
Brevpapper
1 skruvmejsel

6 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Tomten ser sannerligen otäck ut, den tycker jag du ska kassera illa kvickt! ;)

Tapeten ser dock himla fin ut, skulle säkert vara jättefin på en hylla eller liknande.

LillaGrå sa...

Sådana lådor har vi alldeles för många utav. Skulle nog egentligen kunna slänga ALLT och skulle inte sakna det sen. Men. Det gör jag inte. Istället står de där och ger mig dåligt samvete över allt jag borde.

Anne sa...

Visst är det märkligt att det alltid uppstår (minst) en sån låda vid varje flytt? Vi flyttade för tre månader sen och vi har säkert tre lådor i förrådet som vi inte riktigt vet vad vi ska göra med. Och så tycker man att man rensat så ordentligt innan flytten.

Josefine sa...

tinalinatiny: ja jag ställde in den i klädkammaren i väntan på beslut! tapeten är jättefin. de är som teckningar. silvriga och fina med röda munnar.

lillagrå: ja herre gud. när tar de slut? jag bara utgår från att det här var den sista nu. finns det någon mer kommer jag inte att ta ansvar för den/dem.

anne: ja de där "här slänger jag ner lite allt möjligt som inte hör hemma nånstans egentligen"-lådorna är de värsta. man vet att man kommer att få leta upp tio olika platser i hemmet för de olika sakerna. pinsamt: vi har bott här i ett och ett halvt och hade kvar den.. ni har ju bara bott i tre månader så det är helt lugnt för er!

celina sa...

Jag tycker att du ska lotta ut den på bloggen. Sånt är ju sjukt populääärt. :DDD

Anonym sa...

Har du slängt den kaffekannan kommer du sparka dig i baken nu....du kan få en 100lapp för den nämligen. Det är ju kockum!
Tomten kan du säkert också få en bra slant för på Tradera eller dylikt.