måndag 16 augusti 2010

Sötebrödsdagarna är över.

Nu är det höst. Det var kallt i sovrummet när vi vaknade och S:et skulle gå sin första dag på fritids. Vi åt till och med branflakes till frukost medan M gick runt och muttrade. Sommaren är verkligen slut. Ingen grill och ett glas vin till lunch. Inget ligga och läsa på gräsmattan i Mellbystrand. Ingen mer Lars Norén (den tomheten efter dagboken!). Inga bad i havet eller sjön. Inga långa lediga sköna dagar. Inga pengar kvar.

Nästa måndag börjar jag plugga igen. M får äntligen ha sin föräldraledighet i fred. Och jag ska börja blogga som vanligt igen. Men det börjar jag med nu direkt.

5 kommentarer:

H sa...

Vad glad jag blev för din kommentar, är nämligen väldigt tidigt preggo och känner mig allmänt tjock och har bara skitfula kläder. Tack och kram.

Snellie sa...

:) hurra du är tillbaka! Vad blir det för plugg?

Josefine sa...

H: Va!!! Grattis! Åh vad glad jag blir för er skull. Kram

snellie: ja äntligen! men det har varity skönt att vara i stort sett helt datorfri i två månader. känner mig avgiftad :) det blir ett år journalistik. ska bli skitkul!

Arne sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Snellie sa...

Ååå vad avundsjuk jag blir nu! Jag vill också läsa ett år journalistik. Men vad spännande och kul! :)