onsdag 22 juni 2011

Matbloggstips.

Linn inte bara bloggar jävligt roligt och bra på den här fucking bloggen utan matbloggar magiskt också.

Nu tycker jag att ni genast läser det här receptet och piper iväg och köper ingredienserna och bjuder er själva på en riktigt god middag ikväll. Ni kommer inte att ångra er. Jag lovar. Jag lagade det, bjöd M på det som nästan dog av lycka, sen min syster som är (lite.. ehrm) kräsen och hon älskade det, sen bjöd jag min pappa på det och han skröt på sitt jobb om hur "jävvla gott" det var så nu har alltså Linns recept spridit sig som en farsot på ett betongföretag bland lastbilschaufförer också. Jag säger ju det. Gör äppelmarinerad fläskfilé med rosmarinpotatis idag.

9 kommentarer:

Linn sa...

Vart ska jag skicka blommorna?

Linn sa...

Eh, nu blir det mycket reklam här (Förlåt, Josefine!), men jag postade mat på fel ställe för ett tag sen och den här kycklingen är seriöst sinnessjukt god. Vill liksom inte att ni missar den.
http://anotherbloginparadise.blogspot.com/2011/05/rise-and-shine-motherfucker-nu-lagar-vi.html

ps. man kan riva citron i smöret, men då smakar allting väldigt mycket citron. ds.

Fredrik sa...

Och jag som var utan inspiration i helgen. Toppklass!

Johanna sa...

Ha! Du haussar ju maten NÄSTAN bättre än Linn själv =) Men alltså, ska verkligen prova. Och kan intyga alla som inte hittat dit än att Linns blogg är väldigt rolig (precis som din Josefine! (Josefin?)

Honey sa...

Det där lät ju så gott att jag nästan blev grinfärdig. Ska nog göra det till mannen som tack för att han kört mig från hufvudstaden till Gbg på bara 4h sömn (medan jag själv snarkade som en gris i bilen). Hoppas att det funkar :)

ladynova sa...

Kul att hitta en blogg i min smak skriven av en från götet!! E själv från göteborg...
Kommer nog hänga här en del :)
Trevlig midsommar!

Johanna sa...

PS. Du har fått lite länkkärlek från mig idag. Eller ja, igår var det visst! Ba såru vet. ;)

(För det braiga tipset om Freecycle)

Fredrik sa...

Det var ju så pass enkelt att jag dog den stora lyckliga matdöden av den där rätten. Ren orgasmvarning på den. Funderar över om man ändå inte skulle kunna skriva ut den här maten på recept istället för Prozac. Nobelpriset nästa?

Josefine sa...

Linn: Ja men visst! Klart ditt matgeni ska spridas.

Doktoranden: Ja visst är den underbar! Linn är geni. Helt klart.

Johanna: Men vad snällt! Har inte varit i närhet av datorn sen i fredags i stort sett så det har jag inte hunnit se än..

tiggerrr: ja gör det! du kommer inte ångra dig.

ladynova: vad kul!