måndag 19 december 2011

Helg.

I helgen hade vi barnvakt. Vi ägnade den åt att gå på varsitt julbord (kul!), äta frukost i lugn och ro på Biscotti, handla alla julklappar, dricka en öl och äta fish n' chips på Bishops arms, helt spontant gå in i butiker vi inte behövde något i (det är sånt man inte så gärna gör med barn alla gånger), bada badkar, sova på eftermiddagen, laga lyxlördagsmiddag med finaste oxfilén och portvinssky, äta lyxfrukosten på Ethels och ja... ha det tyst och lugnt omkring oss. En av de bästa helgerna i år. Utan tvekan. Under tiden hade Tintin lärt sig säga "köp godis mamma" och badat i uppmärksamhet från mormor, morfar och mostrar och morbror. Samt fått ögoninfektion.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Ni verkar vara så himla bra på det här med att äta frukostar ute och liknande, sånt jag önskar att jag var bra på men inte är. Som sagt känns det som att jag kommer ångra detta den dag vi skaffar barn och inte längre "kan" göra sånt så ofta.

Grymt med en så härlig helg! Lät underbart.

Fifi sa...

Gud, vilken skön helg! Nu när Elly har haft barnvakt i ett par timmar är det nog lättare för mig att lämna henne igen, så jag ska nog se till att jag och Niklas kan gå ut och äta en rejäl brunch snart, det vore grymt!

Josefine sa...

johanna: ja, vi är faktiskt mycket bättre på att göra det nu än innan tintin. och antagligen uppskattar vi det mer nu. bara det att sitta helt själv, inte behöva resa sig upp femhundra gånger under frukosten för att hämta papper/byta blöja/hämta nåt annat, är helt otroligt skönt. det är som att vila i vaket tillstånd. allt går minst dubbelt så snabbt så vi hinner en miljard grejer när vi i vanliga fall hinner kanske tre och sen kollapsar av trötthet.

fifi: ja gör det! det är så jäkla skönt att bara ha sig själv att tänka på en stund. man känner sig ca en miljard gånger piggare efteråt.

Lisa sa...

Låter som en sjukt bra helg! Minus ögoninfektionen då..
Men jag är sjukt avis på alla era lyxfrukostar.

Josefine sa...

ja den var helt fantastisk. har inte varit så utvilad på länge och då vilade vi inte ens speciellt mycket!