torsdag 12 januari 2012

Borttappad.

När jag tappar bort saker (det händer) skryter alltid Mikael om hur han ALDRIG tappat bort någonting . Det är mycket möjligt att han tror att han inte gjort det men då är det mer fel på minnet än man kunde ana. Jag minns i alla fall mycket väl att han tappat bort en iphone till exempel. I förrgår försvann hans månadskort. Men jag antar att det är petitesser i borttappandets värld. En iphone liksom. Det kan man både ha och mista. Tyvärr har jag genomskådat hur han manipulerar mig. Våra gemensamma saker som försvinner, de försvinnandena tillskriver han alltid mig. Så här:
- Var är nyckeln till barnvagnsrummet?
- Nä JAG vet inte... DU hade den sist!!!
Han kollar inte ens sina fickor för han ORKAR inte. Alltihopa är bara ett försök att spara in energi. Inte leta. Bara vänta ut.  Angående månadskortet frågade han mig om det verkligen var MITT månadskort JAG har. En sån mes.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Åh exakt samma är det här!
Det har gått så långt att jag ibland får dåligt samvete om något är borttappat trots att jag ibland inte ens vet vad som är borttappat.

Jonna sa...

Haha, vilket härligt practical joke att slarva bort sitt månadskort och i smyg ta sin partners och låtsas som ingenting. Erkänn att det var så det gick till!

Anonym sa...

Det där hade jag glömt, varit singel så länge att det försvunnit ur mitt medvetande men jag minns nu efter jag läst din text så vääääl när min ex-sambo inte hittade något stånkade, frustade, brötade & frågade på något (anklagande?) sätt att jag till slut var MER engagerad i att leta efter hans saker för att få slut på det hela.
Lite som Man-Cold, fast Man-Lost?
När jag förlagt nycklar eller så & kanske hade bråttom, inte en CHANS att han skulle göra samma, det var ju inte hans förlagda sak :)

/T

Josefine sa...

dalkullan: ja jag är virrig så jag vet aldrig riktigt heller... perfekt offer.

jonna: ja eller hur! önskar at t jag varit så genialisk. men den här gången är kortet MITT haha.

t: hahaha... gud. det är så man ska göra alltså. ska börja köra samma grej tillbaka för att slippa leta efter saker mer. "VAR ÄR MASCARAN??? det var DUU som hade den sist!" ska jag skrika.