fredag 19 november 2010

Noga noga.

En sak som är väldigt lustig med M är att han ibland kör med den där "ja men jag ser inte att det är stökigt". Världens kanske sämsta lögn. Ändå finns det ingen (ingen!) som är lika anal som han när det kommer till städning. Han är som min pappa som yrade om att ha med sig tops i bilen för att verkligen kunna komma åt ordentligt i de små fläktarna. M blir aldrig färdig. Det blir förvisso väldigt rent när han städar men det går liksom alltid överstyr. Turligt nog var jag inte hemma när han städade badrumsskåpen (hade annars kunnat flippa på samma sätt som när jag ser honom hacka lök - där kan man tala om en man som sjunger långsamhetens och noggrannhetens lov). Han hade städat badrumsskåpen. Putsat. Kastat saker och färgsorterat mina nagellack. FÄRGSORTERAT mina nagellack. Det fanns en röd/rosa grupp, en blå/grön och en grå/svart/genomskinlig (ja jag har omoraliskt många nagellack) när jag kom hem.

10 kommentarer:

Jonna sa...

Skicka över honom till oss en vända innan jul. Vi bor i en trea på 60 kvadrat. Blir 500 spänn bra tror du?

Mirijam sa...

När han är klar hos Jonna kan han komma till mig, mina nagellack är HELT huller om buller!

Josefine sa...

jonna: ja men visst. ni kan sätta in pengarna på mitt konto. han är bra. ge honom en kopp kaffe så fixar han allt.

mirijam: absolut. du kan ju inte ha dina nagellack okoordinerade. det säger ju sig självt.

Gabbe sa...

Oh, hur många nagellack har du? Vore skoj att se hur fint de är organiserade nu :)

Josefine sa...

haha.. ska fixa foto på det. jag har faktiskt slängt en del nu sista tiden. köper bara billiga. jag tröttnar snabbt och byter färg varannan dag. har nog stökat till nazi-ordningen lite nu men jag ska åtgärda det innan du får se! :)

Jo tjena sa...

Ja...jag är också sådan när jag städar. Det är viktigt det där med att färgkoordinera.

Sofia sa...

A "ser" inte heller när det är stökigt. Oj, I feel ett inlägg coming on.

emster sa...

åh nagellack. blir hemskt nyfiken, du kanske kan lägga upp en bild på de färgsorterade nagellacken?

ps. har viss förståelse. har färgsorterat pocketböckerna i bokhyllan. min man tycker att jag är helt knäpp. men det är mkt vackert.

Josefine sa...

jo tjena: haha.. ja jag brukar också vara ganska noga. men inte SÅ noga.

sofia: ja jag har det också på gång. det ligger och bultar i huvudet. en dag skriver jag de i stället för att få ett raseriutbrott!

emster: det ska jag göra! jag orkar aldrig hålla ordning på sånt dock. jag såg att de hade färgsorterat böckerna på myrorna sist. vilket jäkla jobb. men hur hittar man bland dem sen?

emster sa...

man lär sig hur älsklingarna ser ut!