måndag 29 november 2010

Vad har hänt?

Jag har just sagt till mamma att vi önskar oss en dammsugare i julklapp. Kunde jag inte komma på nåt tråkigare (åh hej jag vill kunna dammsuga utan sladd)? Jag har inte unnat mig själv nåt fint eller kul på förbannat länge (inte ens en liten klädtrasa) också säger jag dammsugare på frågan om vad jag vill ha i julklapp. Nu har det här vuxenskapet gått (för) långt. Var är min milslånga bok-lista? Nu skriver jag om den där önskelistan. Presentkort på Cervera (iofs bra och kul) och en dammsugare? Nä. Nån ordning får det vara. Det får bli böcker skivor parfymer dvdboxar och gudvetvad.

8 kommentarer:

Sandra sa...

Jag önskade mig presentkort på Coop av halva släkten. Det var ju.. inte så kul nä.

Therése sa...

För en tid sen berättade min svåger att han haft en sån spännande dröm där han var spiderman och han jagades och kastade sig bland husen. Inte så långt efter det drömde jag (som hyfsat nybliven husägare men utan bil) att det kom en sopbil hem till oss och hämtade grovsopor så att vi slapp åka till tippen. Och jag vaknade så nöjd så nöjd.....

Mirijam sa...

Haha, en miljard vuxenpoäng på den!

Honey sa...

Jag konstaterade att jag har endast två saker på min önskelista i år: en gjutjärnsgryta och en korsett. Jag har ingen aning om hur gammal jag egentligen är :P

Josefine sa...

sandra: haha.. nä men så himla bra grej egentligen! det borde vi göra. massa pengar på icakortet.

therése: hahahaha...det är ungefär så spännande mina drömmar också är!

mirijam: ja det är det va!? haha

tiggerrr: ja men det låter mycket bättre! en korsett. bra tips.

Honey sa...

I så fall kan jag tipsa om http://www.burleska.co.uk . Jag vill ha en i turkost med flockat svart mönster. Vet inte riktigt när jag ska ha den (förutom på en ev. planerad korsettfest), men jag vill ha den i alla fall :)

Sofia sa...

Efter ett samtal igår kommer A att få en digital köksvåg av min mamma i julklapp. Han vill ju ha en sån. Men SNARK!

Anonym sa...

Om det är den sladdlösa skiten från Electrolux tycker jag du ska bespara dig den önskningen! Sopborste och skyffel är smidigare och får dessutom upp mer.

/Anna