onsdag 17 november 2010

Slösa (igen)

Jag, kontanter och vilken jäkla bokbutik som helst - så otroligt dålig kombo.
Vi skulle köpa en, kanske två böcker till S:et som fyller 6 imorgon. Jag kan inte nämna titlar om hon skulle få sig för att gå in och läsa här (det gör hon regelbundet). Det gällde i alla fall en fin bokserie med några finlandssvenska figurer (ni vet vilka).

Det hade han inte, sa butiksgubben. Nähä, sa vi. Också letade jag upp nån annan titel. Sen kom han upp med två av de där böckerna i alla fall. Så hör jag mig själv säga:
- Ja men dem tar jag. Och den här. Och den här. Och den här.

3 kommentarer:

Kulturkoftan sa...

Själv skulle jag ju intervjua Stig/Sagobjörnen. Slutade med:" Tack, nu är jag klar. Nu ska jag gå och titta lite i din butik."

BAD IDEA. BAD.

Josefine sa...

Vilken tur att du var där innan då och länsade så att jag inte behövde köpa ännu mer! :)

Kulturkoftan sa...

Ja vid ett tillfälle hörde jag mig fråga: vad ska du ha för alla böcker? (Alla böcker som i alla böcker i affären)