tisdag 9 augusti 2011

Tinto.

Är stor. Hon säger "mamma här, pappa inte hemma". Och på förskolan säger de att vi borde börja potträna nu. Herre gud hur gör man sånt? Jag har ingen aning. Jag minns med fasa den perioden med S:et. Extrakläderna, vansinnesrusningar genom Nordstan till nån toalett, belöningssystemen, borttagningen av belöningssystemen, pottan och gud vet allt. Så är det dags för Tinto. Hon säger "äck" och pekar på blöjan. Ja hon vet ju vad som händer. Så då blir det väl så. Pottinköp imorgon.

7 kommentarer:

Fifi sa...

Herre gud, jag hade inte fattat att allt går så fort med kids, snart börjar ju Elly gymnasiet medan Tinto tar studenten!

Josefine sa...

Hahaha.. ja precis!

Jonna sa...

Oj, på Hrönns förskola hade de nog gärna sett att barnen använde blöjor så länge som möjligt. Hur det nu kan vara eftersträvansvärt att få byta storbarnsblöjor...

Josefine sa...

Ja jag blev faktiskt lite förvånad. Men idag sa de "ja nu är hon ju torr efter vilan så det är väl lika bra att börja? hon fick sitta på pottan idag en stund och testa". KÄnner mig så sjukt nöjd med vår förskola. De är så engagerade och snälla och bra där. Och nej... storbarnsblöjor. De är INTE nådiga.

Alex sa...

Vi trodde ju aldrig att vår yngsta skulle sluta med blöja, jo förr eller senare men inte inom rimlig tid. Men så fick han välja en potta själv, bära den till kassan och säga att han skulle kissa i den. Då ville han plötsligt börja. Ett litet tips bara.

Johanna sa...

Till A.M.O: haha, vilket underbart tips! Ska jag lätt använda när jag själv har barn en gång.

Josefine sa...

A.M.O Mycket smart! Det kan vi faktiskt börja med redan idag för då ska vi iväg till stora barnbutiken och bli rånade.