söndag 13 september 2009

Spännande förmiddag.

Jag fixar frukost medan M är i duschen. Plötsligt skriker han

"J KOM HIT!!! VAD ÄR DET DÄR???"

Jag går in i badrummet och möts av en naken och rädd M som pekar på en liten liten liten samling av ljusbruna saker på golvet. Jag undersöker saken och konstaterar att det är kattmat.

"Jag höll på att få hjärtinfarkt.. jag trodde att det var den där råttan du pratade om häromdagen!!!"

Jag vet inte riktigt exakt hur mesig man behöver vara för att missta lite Friskies för en fet råtta men jag antar att det är ganska rejält mesig i alla fall.

Sen ramlade Ryssland ut genom fönstret och nu är M:s huvudvärk och värk i HELA kroppen så våldsam att vi måste åka in till stan och köpa Treo.
...

M trodde verkligen inte att det var en råtta i badrummet.
Han trodde att det var RÅTTBAJS!

Ja det förklarar ju exakt varför man behöver skrika som en stucken gris, darra som ett asplöv och ropa in sin flickvän för att undersöka föremålen.

4 kommentarer:

mikebike sa...

vilket jävla ljug och båg du håller dig med. jag ropade bara för att fråga. punkt.

Josefine sa...

du kunde inte bara ha böjt dig ner och kollat? och skyll inte på att du inte hade i linserna den här gången.. den funkar inte längre. puss puss!

Medelklassman sa...

Lars Norén ringde. Han vill snacka lite om en ny pjäs han tänkte sätta upp.

fisken sa...

Outa pojkvännen verkar vara en nationalsport. Jag uppmuntrar detta! :-)