söndag 13 februari 2011

Den där konsumtionslistan.

SKOR: Blundstones höst och vinter. Svarta gubbskor i skinn på våren. Svarta kängor med dragkedjor och 6cm klack.
SNEAKERS: Sällan. Jag får alltid konstigt ont i hälarna av framförallt Converse
JEANS: Det ska jag nog köpa snart men just nu har jag inga.
T-SHIRT: Nästan bara som pyjamas men jag köpte nyss en Joy Division tshirt på ebay.
UNDERKLÄDER: H&M, Lindex.
VÄSKA: Olika beroende på hur mycket jag ska ha med. En liten cognacsfärgad handväska i läder från Tradera. En liten svart gammal från H&M, Smålandskassen från Svenskt tenn använder jag nästan aldrig för jag tycker att den ser så förbannat stor ut.
PLÅNBOK: En liten svart "sillabörs" i getskinn har jag för mig. Damen i butiken sa att den kommer hålla hela mitt liv och än så länge har den hållt i tio.
SOLGLASÖGON: Alltid billiga. Jag är slarvig med såna saker så det är inte lönt med något annat.
KLOCKA: Jag gillar plastklockor men använder nästan aldrig dem. Kollar oftast mobilen och har en utmärkt inbyggd klocka.
SMYCKEN: Ofta nån ring på fingret. Den från Dadas diamonds, en bred silverring med inskription från M eller nån billig i plast. Jag gillar smycken och har nästan alltid en grej på mig. Gillar blaffiga örhängen också. Och armband och halsband.
TV: Nån platt philips. Den är inte min egentligen. Jag är inte intresserad av sånt.
MOBILTELEFON: HTC Wildfire.
DATOR: Macbook.
LOTION: Oh ja. Just nu Narciso Rodriguez eller den där apelsiniga från Bodyshop i julas.
DEODORANT: Nån billig. Tror att det är palmolive nu.
TANDKRÄM: Pepsodent.
SCHAMPO/BALSAM: Lóreal. Innan hade vi något från Björn Axén.
TVÅL: Ingen speciell. Den luktar nog gurka.
PARFYM: Shewood, Escentric molecule (glömde svara på en kommentar om det men det är den parfymen jag fick senast - älskar den!), Delices de Cartier
MINERALVATTEN: Jag hällde i mig hundra liter Ramlösa mango när jag var gravidillamående. Annars dricker jag nästan bara kranvatten.
VIN: Nåt gott Pinot noir eller Zinfandel. Också älskar jag goda alsaceviner.
DRINK: Mojito. G&T. Dricker dock nästan aldrig drinkar.
BRÖD: Frallorna från fransken på helgerna!
MAT: Älskar god mat. Mitt livs bästa var marulken på Fond med skummad hummersås. Det värker fortfarande i munnen när jag tänker på den där smaken.
GLASS: Gott men det äter jag nästan aldrig.
GODIS: Saltlakrits och choklad. Efterlysning! Är det nån som vet var det finns såna där svarta, sega lakritsfötter?
SÄNG: 1,40 från Ikea. Det blir nog nästa stora grej vi köper. En säng som inte är som en hängmatta.
LAKAN: Helst vita och byta en gång i veckan men det där har jag tummat på sen jag träffade Mr. Det räcker väl att byta en gång om året cirka? Nu byter vi varannan vecka.
FRISÖRSALONG: Posh nära oss.
DAGSTIDNING: GP
MAGASIN: Filter. bang. Vi. Fokus. Elle Mat&Vin.

5 kommentarer:

Arne sa...

svarta mjuka, platta, småsalta?

Josefine sa...

De är kanske 4 cm långa. Eller lite mindre kanske. Mjuka men väldigt sega och småsalta.

Arne sa...

De finns på vårt Ica tror jag... :) Men det blir ju långt förstås. Vill du att jag skickar en påse? :D

Josefine sa...

Jaaa!!!
Är det sant? Du är en ÄNGEL om du gör det. Jag älskar de där fötterna! Men gör det när du har lust och orkar. Du får pengar såklart.

Arne sa...

Haha, äh, jag ska kolla när jag är där nästa gång, finns de där så plockar jag en påse och hör av mig! :)