tisdag 15 februari 2011

Skit.

Vi firade alla hjärtans dag igår med M på toaletten (han säger att han är öm nu) och mig i sängen och en snickare på övervåningen. Egentligen skulle vi äta på Manana (hur gör man tildetecknet på Mac - har googlat men det funkar ju inte med min alt-knapp som det står att det ska göra!) och hade fixat barnvakt och allt. Ja visst. Vi firar alla hjärtans dag till skillnad från typ alla bloggare jag läser som varje år ondgör sig över detta kommersiella spektakel. Men va fan. Vi gillar att fira lite oavsett anledning. Igår fick vi tyvärr fira med bajsfest (lät det som när jag stod i hallen) så den där middagen tar vi en annan kväll.

Nu dividerar vi om vem som ska ta på sig byxor och gå upp och ta emot leverans från ikea. Ingen av oss vill. Jag antar att den med svagast nerver förlorar. Borde rimligtvis vara M.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Det verkar så himla jobbigt att år efter år hata alla hjärtans för att man inte fick några rosor på högstadiet.

Fröken Bovary sa...

Om man firar med bajsfest kan jag acceptera fanskapet.

Josefine sa...

hanna: haha ja! de kom som brev på posten de där hatinläggen. det roligaste tycker jag är att fler av de som inte gillar det ändå firar på nåt sätt.

fröken bovary: hahaha.. vad bra.

Fifi sa...

Tack, värsta lättnaden!

Typiskt att ni som ville fira Alla Hjärtans dag inte fick. Vi är inte så förtjusta i speciella dagar och högtider över huvud taget så vi hittar på annat att fira istället, småsaker och sånt.

kram

Jenny sa...

Jag är med dig! Firas det som firas kan.

Andreas sa...

Alla hjärtans är väldans trevligt om man är i ett förhållande.. alltid trevligt att hitta på någonting speciellt med sin partner. Som singel ser jag dock inte hur man på något vis kan tycka det är speciellt. Men, som sagt, inget ont om fenomenet i sig.