lördag 5 mars 2011

Några kan inte sociala regler.

M och svärmor tycker att vi ska be om att få duscha hos grannen en halvtrappa ovanför. Hon är inte hemma så ofta för hon är FIFA-domare och har en massa fotbollsrelaterade uppdrag. M tycker att jag ska fråga henne om det i alla fall. Fattar ni hur sjukt det är. Att jag ska gå upp dit och säga "du, du är ju iväg och reser ganska mycket så jag tänkte att jag kan ta din nyckel.. så duschar vi hemma hos dig de närmsta månaderna". Och S:et hon bara "nä jag tänker inte gå på toa i källaren jag vill kissa hos Jenny".

OBS! Tänker EJ fråga om det.

7 kommentarer:

Oscar sa...

Ni har ingenstans det går att ful-rigga en dushkabin medans detta pågår? Vi hade en på ett gäng lastpallar (lastpallarna var för att ordna fallet till avloppet) i köket ett tag. Dushkabiner finns billigt på blocket

emster sa...

Jo gört. Kommer ju bli sjukt kul inlägg. Eller ännu roligare: Kan du inte tvinga M att göra det?

Jenny sa...

När stammarna byttes i mitt hus hade jag varken kök, toalett eller vatten i sisådär fem , sex veckor. Fick gå genom vinden till en lånetoa. Usch, det var en pärs och allt kommer tillbaka till mig nu när jag läser om er kris! Stackare.

Hilda sa...

Njae...M och svärmor ska nog tänka om.

Man måste nog kalkylera med risken att grannen vill ha en gentjänst.

Ett exempel kan vara att hon vill att ni härbärgerar ett danskt pojklag eller tre under Gothia Cup eller att ni framöver sköter hennes dementa och sängliggande gammelmormor som också bor i lägenheten.

Se upp!

Världen enligt J. sa...

Min mamma skulle inte bara tycka att det var självklart...hon skulle gå över och fråga å våra vägnar. Typ utan att ens fråga oss först. Hur pinsamt som helst.

Josefine sa...

Haha... jag kommer definitivt inte göra det. Jag bara tänker hur jag själv hade reagerat om nån kom hit och frågade om samma tjänst. Att få duscha här i runt två månader. Hade nog inte tyckt att det var någon jättehärlig idé. Sen hade jag förvisso sagt ja men det är ju en annan sak.

Anne sa...

I så fall ska M göra det. Och han måste blogga om det sen.