onsdag 27 maj 2009

Kort summering.

Igår kom som sagt Fina Fia över på fikabesök. Det var skitkul såklart. Hon berättade om sitt och sin kille N:s nya besatthet: Wii. Hon hade ungefär samma upplysta lyckliga blick som M har när han pratar om sitt nya playstation! Det är fint minsann. Idag ska Fia springa blodomloppet. Hon sprang även Göteborgsvarvet efter att ha löptränat sen mars(!) - hon har förvisso tränat en masse innan det också men inte långdistanslöpning. Jag är så otroligt imponerad.

Man kan sammanfatta gårdagen så här:

Sämsta: Skoskav och jobba kväll.

Bästa: Fikadejten, Promenaden och Inger Edelfeldt-läsning (även om det inte direkt är några jätteupplyftande historier om kärleken den kärleken).

Jag upplever i detta nu ett stort behov av mönstrade tights som känns mjuka och fina mot den växande magen. Så simpla behov har jag idag. Sen ska jag läsa ut "Riktig kärlek". Och efter det blir det nog Christine Falkenlands "Öde". Inte heller så upplyftande kan jag tänka. Blir alltid lite låg av att läsa Falkenland. Men hon är fin.

3 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Mönstrade tajts, ja! Jag är också ruggigt sugen på det. Vill ha ett par leopardmönstrade :)

Sassy sa...

Haha, du får mig att framstå som värsta superkvinnan, men tack för berömmet!

Vad kul att du också köpte tightsen, nu kan vi leka tvillingar:) Och det är så himla lätt att shoppa en masse så fort man har öppnat plånboken en gång...

kram

jonna sa...

jag upplever ständigt ett stort behov av djurmönstrade kläder. min man gråter inombords.