torsdag 14 maj 2009

Nej nej nej,

jag stiger upp lite innan 7 på grund av att halsen håller på att gå sönder. Går in i badrummet. Tycker att det kliar lite i ögonen. Ser mig i spegeln. Ja men visst! Ögonen rinner. IGEN.

Nu går jag i pension.
Stannar i soffan för resten av livet.
I början på oktober får M åka och föda bebisen så väntar jag och S:et här hemma. Nu har jag fixat januari, februari, mars, april och halva maj av den här graviditeten. Det räcker. Nu vill JAG dricka vin och äta choklad en masse.

Nu ska jag läsa och tjura resten av dagen och försöka vila mig i form för kvällens arbetspass.

11 kommentarer:

Jo tjena sa...

Tycker du helt klart kan kräva det av M! Lite rättvist får det allt vara! Jag har sagt det till R, ska vi ha barn blir det han som får sköta födandet, jag vägrar.

Anonym sa...

Har du fått jobb? Var jobbar du?
Hoppas halsen bättrar på sig. Gurgla med jod, smakar "okej" och hjälper faktiskt!

/Anna

Tinalinatiny sa...

Ja, den uppdelningen kan jag köpa. Mannen tar sista halvan & därmed förlossningsdelen. Kalasbra ju :)

Det är inte rättvist stackare, vad har det tagit åt dina ögon? :(

Hälsporren sa...

Syster "tvingade" sin man att sluta snusa när hon var gravid: skulle hon ge upp en massa saker så kunde väl ha ge upp en last också! Jag kan tänka mig att nio månader utan vin är triiist.

Anonym sa...

Å, vad livet är orättvist. Att både vara sjuk och desssutom inte kunna dricka och njuta av vin när man är frisk borde snarast klassas som brott mot de mänskliga rättigheterna?

Krya- på- dig -kramar

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Hehehe klart M ska föda bebisen. Men åk med och prova på lustgasen. Den e jätteroligt. :P Krya på dig!
Kram:)

Sassy sa...

Näe, vad tråkigt! Men snart måste jag få träffa dig, annars blir det våldgästning! Fast mest tycker jag synd om dig som inte blir fri från ögonhelvetet, nu får doktorn fixa det åt dig!

kram

egarcia sa...

Har inte läst några bloggar på jättelänge men nu ser jag ju att ett grattis är på sin plats!! =) Så GRAAATTIIIS!!! Förstår att det är jobbigt utan vin och choklad dock, verkligen!! Hoppas du mår bättre snart!

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Usch och fy för att vara utan vin o ckoklad...du får äta & dricka för den saknade tiden sen:P Kram

Josefine sa...

jo tjena: eller hur! och det gör du rätt i. låt r sköta det.

anna: det är inte ens en deltidstjänst men alltid nåt. det är ett av de största marknadsundersökningsföretagen. ganska kul faktiskt. ska testa jod!

tinalinatiny: det är ju inte mer än rätt heller med tanke på att vi ska ha mens i flera decennier. nä mina ögon har verkligen gått bananas nu..


hälsporren: oj... det var ju faktiskt riktigt bra! smart! ja vin är ju så gott. mycket tråkigt att inte kunna ta ett glas till maten eller en öl i solen.

maria: hahaha... precis! tack. kram

ann-louise: haha.. är det de alltså? hoppas det. den blir nog det bästa bortsett från bebisen! kram

egarcia: tack så hemskt mycket! :) Vi är väldigt glada! choklad får jag i alla fall äta. det var mest att jag inte hade någon hemma vid tillfället... ska fixa idag. det är ju fredag!

malin: choklad ska det bli i massor i alla fall. men ingen fin kombo med vin. snyft.

Morrica sa...

Prova att tvätta ögonen, från näsan och utåt, med kallt kamomillte.