onsdag 27 maj 2009

Mammakläder.

Det här fotot har ingenting som helst att göra med inlägget. Det är bara lite fint med en kedja och en and.

Jag är väldigt nöjd. Jag har enbart behövt inhandla ett plagg från mamma-avdelning hittills och det är det omhuldade bumpbandet som jag inte ens behöver än egentligen.. men ändå!

Nu har jag köpt en massa kläder som jag kan ha nu och med lite fantasi ganska långt in i graviditeten och sen efteråt och for ever and ever. Jättebra.

Jag har inspekterat ett antal butikers mammakläder och ser att det i många fall är ONT. Fult fult fult överallt. Topshop hade en del fint men jag gick inte ner i spagat direkt.

Att lite shopping kan göra ett sådant under för humöret!
Dessutom kommer bästa Johanna hit på en fika med mig och S:et på fredag. Hon och hennes Henke tillverkade också barn i januari så vi är i stort sett i exakt samma fas i graviditeten. Det är kul! Och det är härliga tider för Henke som nu snart är den i förhållandet med minst mage. Man kan nog utan att tveka säga att M och Henke diskuterar sina magar mer frekvent än vad min eller Johannas mage diskuteras. Det är ett fåfängans fyrverkeri när de drar igång sina "jag kan inte längre knäppa mina byxor"-samtal.

3 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Otroligt roligt att dom är så fixerade vid sina magar herrarna, haha.
Åh, zebra! Vad fint. Är det H&M's? Jag ska definitivt hojta om jag hittar några fina :)

Anonym sa...

Har du kollat in Mums mammakläder på S. Larmg. 2?

Anonym sa...

Hej!
Bilden på "anden" är nog Kalle, anka som bor på Klippan (Novotel)förmodligen var hans sambo Kajsa i närheten??
Jag känner dom för vi bor grannar och dom o vi äter frukost ihop på lördagsmornarna ibland, dom gillar ost.
Du har en härlig blogg, en favvo.
mvh/ missis.li