lördag 9 april 2011

Fifi föder barn.

Vi träffades för en vecka sen ungefär. På facebook har Sofia inte skrivit något på ganska många timmar och senaste inlägget handlade om att vattnet gick inatt. På facebook skrev hon en kommentar för åtta timmar sen. Tänk att hon föder barn. Vilken grej det var. En sån kraft trodde jag mig aldrig besitta. Men det gör man! Och sen har man träningsvärk i varenda muskel i några dagar. Jag skulle inte vilja göra om förlossningen men den där känslan av att få en alldeles ny människa i famnen efter den kampen är helt obeskrivlig. Jag hoppas att bebisen kommit nu och att allt gått fantastiskt.

3 kommentarer:

LillaGrå sa...

Å gud så spännande och ja, det är en helt otrolig upplevelse, just det där att få se och känna den där lilla som bott därinne så länge. Blir nästan gråtig bara jag tänker på det. Vill igen.

Josefine sa...

Ja.. jag var inloggad på fejjan typ tjugo gånger om dagen för att se om det hänt något!


men och... VA?? igen? du är fantastisk!

Fifi sa...

Ja, shit vilken grej det var! Det blev dock rätt mycket jobbigare än vad jag hade kunnat föreställa mig, särskilt som det blev rätt dramatiskt i slutet, men det spelar ingen roll nu!

kram