fredag 8 april 2011

Linslock.

Jag måste beställa nytt linslock till min Olympus som legat ensam och ledsen i en dammig hög på skrivbordet där nere i två månader. Linslocket kommer troligen att dyka upp samma dag jag betalar nytt. Jag har inte fotat någonting på.. ja evigheter. Minneskortet (behöver köpa ett minneskort till också) sitter i Olympusen, min andra systemkamera är jag så trött på att jag knappt orkar se åt den och M:s kamera. Ja den är ju M:s. Jag föredrar att använda min egen kamera. Men: inget har blivit fotat. Jag känner lätt ångest över det faktum att runt tre månader är odokumenterade. Och när jag nu tänker på foton så känns det också deppigt att vi knappt har några foton på hela familjen. Det är alltid jag eller M som håller kameran. Och mer: vi tar nästan aldrig med kameran när vi går hem till nån annan. Det måste vi börja med.

2 kommentarer:

Helena mitt i smeten sa...

Ta med kameran när ni ska hit nästa gång så ska jag ta en bild på er alla tillsammans! Hoppas det blir snart :-)

Josefine sa...

Ja! Vad bra! Det ska vi göra. Och ja gärna väldigt snart. Och snart kan ni komma hit.. på onsdag ska toaletten vara på plats! Prisa Gud!