tisdag 26 april 2011

Hemma igen.

Så. Nu är jag hemma igen. Har avklarat en dag i skolan. Släpat mig iväg till gymet för en snabbträning innan det är dags för veckohandling (med trötta och hungriga barn - varför gör man det mot dem?). Igår såg vi Rabbit hole. Jag trodde att jag skulle ligga i en liten våt pöl på golvet men det gjorde jag faktiskt inte. Inte för att den inte var fruktansvärt sorglig utan för att ämnet (ett barn som går bort och föräldrarna som lämnas till sin sorg) nog är alldeles för surrealistiskt för att jag riktigt ska kunna ta in det. Men den var fin och den var bra. Kanske var det något som fattades. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det var. Det märkliga var att när jag såg trailern började jag storgråta när filmsekvensen på sonen blixtrade förbi. Men när jag såg hela filmen: bara någon skvätt här och där. Eller så var jag bara på fel humör. Trött och lite lätt apatisk. Jag vet inte.

2 kommentarer:

Fifi sa...

oj, jag skulle aldrig kunna se en film med det temat, jag skulle gråta för resten av livet tror jag.

Josefine sa...

Ja jag var helt säker på att jag inte skulle tåla den alls. Jag är så sjukligt blödig. Men nåt måste ha stängt av i hjärnan den kvällen. Eventuellt var det den brutala tröttheten.