torsdag 7 april 2011

Känsligt.

Jag såg just på vår br-förenings hemsida att de/vi har en lokal som lämpar sig för bland annat kafferep. Kafferep? HAHAHA. Idiotföreningen har också bestämt sig för att överklaga beslutet att göra konsertlokal och annat för ungdomar av en byggnad mitt emot vårt kvarter. Vi röstade givetvis nej till att överklaga men eftersom den här föreningen är fylld av überkänsliga människor med superhörsel blir överklagan ändå av. Jag undrar vart de tänker att deras egna ungar ska ta vägen när de vill hitta på något vettigt på kvälls/nattid i framtiden. Nånstans vill de nog att det ska vara. Men inte här.

8 kommentarer:

Medelklassman sa...

Nimby-fenomenet. Som jag tycker att det suger.

Tinalinatiny sa...

Men gud, konsertlokal låter ju hur bra som helst.

Men ja, föreningen verkar ju vara en aning förlegad. Kafferep? Hahah.

celina sa...

Å. Jag har också en ljudallergiker i föreningen som kallar sig själv för Styrelsen. Det är hen som sätter upp lappar precis överallt. Samma handstil varje gång och alltid undertecknat med Styrelsen. Och fort går det! Vid minsta lilla övertramp mot deras rigida regelverk sätts det upp en lapp inom några minuter. Särskilt jobbigt är tydligen ljud.

A sa...

Åå det där alltså. Här i närheten av där jag bor finns en stor öppen yta som man eventuellt vill nagga lite på (inte ta bort helt!) för fler bostäder. Och det här är Stockholm, det behövs fler bostäder. Men då är det några som bor i närheten som absolut ska sätta sig på tvären och säga nej. Gärna fler bostäder men inte precis där DE bor, förstås. Det blir lång näsa på dem när deras barn vill flytta hemifrån och har att välja på ingenting eller golvet hos en kompis.

Anonym sa...

Jag är en sån där hopplös ljuskänslig granne, fast eftersom jag vet att problemet ligger hos mig har jag löst det med att köpa öronproppar. Underbar uppfinning! (har klagat en gång, men det var egentligen inte så mycket på festen som det faktum att jag inte blev informerad. Hade de sagt till hade jag ju kunnat planera så jag inte var hemma)

Josefine sa...

medelklassman: ja fy fan. och här handlar det bara om att de kanske ska ha spelningar nån gång ibland. ja som en vanlig jäkla fritidsgård.

tinalinatiny: ja visst gör det! jag tycker att det är klart som korvspad att det ska ligga här. det är centralt i majorna. det är fina lokaler. det är fullt av ungdomar hängandes ute på kvällar/nätter häromkring som säkert skulle gilla att det fanns nånstans att gå.

celina: hahaha... åh gud. att de orkar!

anna: det är så förbannat dumt! det är lätt att säga nej när man själv har nånstans att bo tydligen.

anonym: ja, jag förstår absolut att man kan vara ljudkänslig. och att man blir irriterad om det är fest ofta och brutalt. men då är ju du en himla bra ljudkänslig person som ändå kan ta det om du blivit förvarnad. vår granne under har gett oss instruktioner om hur vi ska gå på våra golv. det är lite väl.. tycker jag.

Anonym sa...

Åh kan vi inte ha kafferep! Jag tar med rulltårta ;)

Josefine sa...

deal!