torsdag 8 oktober 2009

Dagens lista.

Jag lånar A.M.O:s dagens-lista idag.

DAGENS VILL HA: Bebis men jag antar att det får börja med värkar. Så värkar.
DAGENS KLÄDSEL: Svarta mjukisbyxor, svart linne, svart munkjacka.
DAGENS SMINK: Inget.
DAGENS FRISYR: Trött och oborstad.
DAGENS HÄNDELSE: Lilla S:ets chock över att Bolibompa inte var på TV hela dagen när jag var liten. Den ännu större chocken när jag sa att det var bättre då (så så gammal har jag blivit alltså.. det var bättre förr...).
DAGENS LÅT: Back on the Chain Gang - Pretenders
DAGENS PLANER: Gå ut på gården med S:et som vill springa för att bli stark, rocka med rockring samt gunga. Sen: läsa serier, tidningen, nya Språk, Filter. Ligga i sängen. Länge.
DAGENS SAKNAD: M. Ja han är ju bara på jobbet men jag längtar efter att han kommer hem. Älskar att vara hemma med honom.
DAGENS DUMMASTE: Bananinköpet från igår som ligger på köksbordet som en klase dåligt samvete.
DAGENS SJUKA: Att bebisen lägger all energi på att veva runt i magen. Herre gud. Kom ut i stället! Pappa har köpt snygga tummen-strumpor till dig.
DAGENS DROG: Kaffe. Läsning. The Wire.
DAGENS ROLIGASTE: Blir nog Liv Strömqvist sen.
DAGENS FAVORIT: De två barnen i hushållet. S:et och Ryssen.
DAGENS KÖP: Mat antar jag.
DAGENS HUMÖR: På gränsen till uppgiven. Tålamod: slut.
DAGENS ORD: Vegetera.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tror kanske inte att detta kommer att muntra upp dig, men jag har gått 13-15 dagar över tiden med alla mina tre barn. Så här i retrospektiv önskar jag att jag hade haft vett nog att bara njuta av den sista väntan. Läsa böcker, kolla tv, rulla tummarna, pilla navelludd,titta i taket, you name it. Det blir inte tid över till det nu för tiden. Men, lycka till, vi följer er väntan med spänning! //Fru Y

Sofia sa...

Hej!

Tycker din blogg är jättefin ;)
Vi fick barn för ca 7 v. sen och jag blev igångsatt efter att ha gått 2 v över tiden; 2 sjuuukt långa veckor.
Tyckte också det var omöjligt att ta vara på den tiden, gick istället runt och kände efter om det inte gjorde lite ont i värk-trakten ändå...
Det är ju rätt osäker affär för bebis att komma ut, den har det ju mys som det är, jag skulle också tveka om jag inte visste annat ;)

Josefine sa...

fru y: ja jag har njutit av tiden fram till nu. veckorna innan bf var fina och sköna men nu längtar jag för mycket efter bebisen för att det ska vara helt avslappnat härligt att ligga och titta på tv. men jag gör alla njut-sakerna ändå även om tankarna mest är på annat håll (exakt så där som man inte ska göra alltså - men lite svårt att omfokusera ;) Och tack! :)

Sofia: Tack så hemskt mycket! Åhhh vad skönt att höra att du också tyckte att det var omöjligt att ta vara på tiden!!! Det är ju skitsvårt att njuta nu. Jag vill ha vår bebis. Nu har den varit på insidan i 9 månader. Nu får den komma ut på andra sidan. Jag fattar att jag kommer att tänka på den här tiden sen som nåt alldeles underbart skönt men det hjälper ju inte NU. Det har varit exakt som NU så länge nu är jag redo för det andra. Men det är säkert jättemysigt där inne i magen. Som en fin höst. Rött och varmt.

Nostalgia sa...

mina kids är väldigt chockade över att det bara fanns två kanaler när jag var liten, att vi inte hade fjärrkontroll (men hur bytte ni kanal då?) och att om man ville se tecknat så fick man vänta till julafton.
JA, det var bättre förr!

sen vill jag bara säga att du har jättefin mage, du ser inte ut som jag gjorde i v 40+ liksom.. jag var som en flodhäst/norhörning. det är så fiiint med bebismagar, flodhäststora också iofs.

Josefine sa...

haha.. ja de lever verkligen i en helt annan värld än vad man själv gjorde. jag tror knappast att tv-tittandet förstör barn (även om det verkligen sänds tvättäkta bajs på barnkanalen emellanåt) men det känns helt vansinnigt att stå och tjafsa om att det inte blir nån sitta framför-bolibompa-flera-timmar på morgonen. det finns liksom annat att göra. gå ut till exempel (oj oj oj vad jag blivit snusförnuftig..haha). Det är ju mitt första barn så det är nog därför magen inte exploderat tror jag.. men jag tycker också att alla pregos är fina. Väldigt väldigt tjusigt med stor mage tycker jag!