fredag 9 oktober 2009

Min älskling har ett Crystal Screen Nintendo.

Här ser vi den omsorgsfullt omhändertagna lilla kartongen som den unge Mikael hade i sin ägo
Mikael är en sådan ordentlig person (min motsats i stort sett) så här ser vi även hur fint han bevarat det lilla spelet i sin frigolit
När man vänder på den här lilla tingesten. Vad ser vi då? Jo det här hemliga meddelandet från Mikael till Mikael.
Mikael tyckte alltså att Dileva var bra men kunde inte stå för detta bland sina tuffa kompisar. Men kärleken till Dileva var så stor att han var tvungen att få utlopp för den någonstans. Och det fick han här på lite frigolit. Då jag visade det här gamla kärleksmeddelandet för den blivande pappan till mitt barn sa han fegt" ja men det var inte jag.. det var K.. och han gjorde det för att reta mig faktiskt.. och.." Men jag tyckte att det såg misstänkt likt ut Mikaels handstil. Jag konfronterade honom. Då sa han att K minsann hade fejkat Mikaels handstil (låter som en efterhandskonstruktion, inte sant?). Vad är det för något slags ret-aktion? Skriva ned något "pinsamt" på ett helt och hållet dolt ställe? Hur sämst är de på att retas i Kungälv egentligen? Jag fick honom att skriva ned samma meddelande (igen) i alla fall. Så här ser det ut idag, 20 år senare:

19 kommentarer:

Tinalinatiny sa...

Ja, handstilen är ruskigt lik! Hahah.
Otroligt kul inlägg :)

Sofia sa...

K verkar misstänkt bra på att fejka...

Ron Obvious sa...

Hahaha!
(Fast DiLeva VAR ju faktiskt bra... när Mikael var lille Mikael. Just sayin...)

Josefine sa...

tinalinatiny: ja visst är den... mycket lustigt! :)

sofia: ja, det tycker jag också. synnerligen misstänkt..

ronobvious: ja du vet jag var så liten på den tiden så det missade jag... det roligaste är ändå att han liksom försöker mörka sitt förflutna nu 20 år senare. som att det är en grej! haha.. jag tror till och med att han rodnade lite när jag visade honom det!

LillaGrå sa...

Åsså skrattar jag igen!

Precis, varför dölja ett "ret" på ett sånt ställe? Om man nu har övat upp handstilen så bra då vill man väl göra något som andra ser?

Det var mycket roligt...

Anonym sa...

Hej! Har läst lite i din blogg, blir bara så nyfiken på vilkn mvc u har gått på? Vilken fin blogg!

mikebike sa...

FUCK YOU ALL!!

Den här skitbloggen sprider bara lögner och förvrängda sanningar. Lyssna inte på miss muffin. Bläääk!!!

Josefine sa...

lilla grå: som du ser ovan är det tydligen ett väldigt känsligt ämne... moahahaha... :)

anonym: tack! mvc majorna är det som gällt. träffat en pissdålig bm, en bra bm och en fantastisk bm-student.

mikebike: har du alldeles kissat på dig nu lilla gubben? köpt nåt gott i affären. ses snart! tjingeling sötnos

Nostalgia sa...

åh, nu fick jag ett otroligt sug efter mitt donkeykong-spel. eller nu ljög jag, för jag fick aldrig nåt donkeykong, det var min granne som hade det :/

Anonym sa...

Undra om hon dåliga bm var ganska kort hade långt mörkt (svart) lockigt hår och totalt totalt förvirrad. För vi bytte henne mot en äldre bm med page och lugg som gillar lååånga konstpauser.

Josefine sa...

nostalgia: min mamma köpte ett donkey kong för att vi barn skulle ha. det fick vi aldrig pilla på. hon blev helt besatt. skulle spela hela tiden!

anonym: jag har lite dålig koll på barnmorskorna där faktiskt. den som var helt galet dålig heter har IP som initialer (men vi träffade bara henne en gång så jag vet inte hur hon är annars) och vår som är bra heter Mari-Ann.

Sal Bass sa...

Det är dock inte samma sak att skriva på papper, som att skriva på frigolit.

Jenny sa...

He he, din blogg är underbar!

sonjan sa...

gud vad sött!

jag har intervjuat di leva och han ÄR bra.

Messa sa...

Hahaha! Fantastiskt! Och snygg touch med beviset, handstilen har inte ändrats mycket!

Josefine sa...

sal bass: nä, hade det varit på papper båda två hade det varit exakt lika!

jenny: tack! :)

sonjan: jag har inget emot di leva alls. det var väldigt gulligt med m:s di leva kärlek. det tycker jag med!

messa: ja, jag känner mig mycket nöjd med bevisen! han har verkligen hållt sin handstil på samma nivå sen dess. min har ändrats mycket mer. han har exakt samma! :)

sarah sa...

hahahahahaha fantastiskt

t.b.f.t.e. sa...

Både jag och min bror verkar ha problem med att utveckla handstilen. Jag skriver också likadant som när jag gick i sexan. Fast jag har utvecklat mina små k´n och mina tvåor. Annars ser det ut som MikeBike´s handstil. Snarlikt i alla fall.

Anonym sa...

lart mycket