söndag 11 oktober 2009

Sköna söndag.

Jag har sovit länge (09.30). Minns inte ens när jag sov så här länge sist. Sen duschade jag miljö-ovänligt länge och nu ska jag gå till bageriet och köpa bröd för att överraska min trötta och plågade man med en lyxfrukost framför The Wire.

Om jag får säga det själv så är jag en helt fantastisk gravid som gått 8 fucking dagar över tiden och ändå har mer energi än den där ogravida fisen som ligger kvar i sängen och sover.

Dagens aktivitet: Träffa Fina Fia och fika!

...
bageriet var naturligtvis stängt så det blev ica istället. så otroligt idiotiskt. är det någon dag man vill äta nybakat så är det väl söndagar (och lördagar). men okej. bagarna får väl också vara lite lediga.

52 kommentarer:

Sassy sa...

Det ska bli så kul att ses!

Oj, inte dåligt att orka vara energisk så tidigt på dagen och dessutom med en så stor mage!

kram

Ola sa...

Kom igen nu bebisen, kom ut nu så alla får träffa dig någon gång! Hejjahejja!

Anique sa...

Hörni, idag är annars en fin födelsedag - 091011. Min kompis Anna i norr fick en liten Hjalmar just idag. Så jag föreslår att ni kommer igen nu. Okej?

Tinalinatiny sa...

Ja, vårt lilla bageri har också stängt på söndagar. Dumt till tusen. För visst är det just söndagar man vill ha nybakat bröd. Oh ja.

ina sa...

söndagar är ju den bästa dagen att äta nybakat, attans!

unique sa...

Känner du ingenting ens? Är det inte jobbigt?

Anonym sa...

Nu är det nog nåt på gång tror jag!

Hoppas allt går bra. Jag hittade annars din blogg via Miris blogg och tycker om din stil + jag gillar också Bruce Springsteen precis som duuu.

Mia

Tinalinatiny sa...

Jag anar en bebis i antågande.. Eller jag hoppas det iaf :) Lycka till! ♥

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Tror och hoppas precis som TinaLinaTiny.:P
Lycka till och stor bamsekram

Nostalgia sa...

ja, det luktar ju lite bebis här nu ;)
eller är sladden till datorb av igen? ;(

jonna sa...

yes! det här verkar ju lovande, ingen uppdatering varesig här eller på bloggfrossa. hoppas hoppas!

Madde sa...

väntar med spänning!

LindaoEbba sa...

Nu var det länge sedan uppdatering..... bebis...?

elvis sa...

Duh.. bebisen är borta i countdowngrejen! Oh ooh?

LillaGrå sa...

Men gudars skymning! Här har man hållt på att flytta o flytta o flytta och så verkar Minimuffin vara på gång. Eller? Jo, så måste det vara.

Robbelibobban sa...

Hoppas allt går vägen med bebisen. Btw, The Wire = riktigt riktigt bra!

Emilia sa...

Grattis till lilla tjejen som äntligen vill komma ut!

Anna sa...

Grattis, grattis!

Medelklassman sa...

Guuuu va kul att det kom ett barn!

Ett rejält stort grattis. Och låt mig få uttrycka min beundran för att kunna genomföra en förlossning. Det är bannemej en prestation att imponeras av.

Gabbe sa...

Grattis grattis! Skönt att höra att allt gått bra!

hanna sa...

Grattis så mycket!!!! Heja Ärtan som valde att äntligen ploppa ut!

KARLAVAGNEN sa...

Hjärtligt grattis!

Anonym sa...

Grattis Grattis!!!

Tinalinatiny sa...

Stort megagrattis till er! Vad härligt att läsa hos M att allt gått bra.
Väntar med spänning på att få se lilla Ärtan :)

Hämpa-Helena sa...

Grattis till er lilla tjej!! :)

Anonym sa...

Grattis grattis! Skönt att slippa oroas av ovissheten längre ;-) En liten tjej går ju inte av för hackor! Ha det gott! / fru y

Honey sa...

grattis, måste kännas jätteskönt! är givetvis tokigt nyfiken på hur Ärtan ser ut och vad hon ska få heta (även om Ärtan givetvis är ett rätt bra namn :)).

Sofia sa...

Grattis till tjejen! :)

Den där Andreas sa...

Grattis till den lilla ärtan!

K. sa...

Grattis till lilla Ärtan! :)

jonna sa...

woohoo! grattis! kul att ni också fick en tjej, de är bäst, men det visste du såklart redan :)

Anonym sa...

GRATTIS!!! :-)

Nostalgia sa...

grattis till lilla ärt-tjejen! :)

louise sa...

Grattis till tjejen! :) Hoppas vi får se lite bilder så småningom.

LillaGrå sa...

Heja er och Ärtan! Grattis och hurra hurra hurra hurra!

Ser fram emot att få läsa om hur allt gick, samt kanske få se en bild på erat underverk.

Verkligen underbart - och nu slipper man dessutom gå och vänta!

Anna sa...

Grattis! Vad skönt att hon äntligen ville ut!

Margherita sa...

Grattis! Hoppas förlossningen gick bra och att ni alla är tillfreds med livet.

Bea sa...

Stort grattis till er båda!

The Girls Of Florida sa...

Grattis till lilla Ärtan!

Anonym sa...

Grattis till tjejen! Jag har ett förslag på namn: Saga.

Mia

Nipe sa...

Jag instämmer i kören: Stort Grattis till er allihopa!

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Åhh! Grattis grattis grattis!!! Stor kram

LindaoEbba sa...

Grattis! Har lämnat ett väldigt bra namnförslag i Mikes blog. Så har jag lämnat ett som är nästan lika bra åxå.

emster sa...

Stort grattis!

Lisa sa...

Grattis till lilla Ärtan! Tycker det är ett sött namn, kan hon inte få ha det i mellannamn åtminstone? Ser fram mot att inte läsa om alltför för mycket ingående förlossningsbeskrivningar... ;-)

/den skraja medgravida

Världen enligt J. sa...

Jättegrattis! Hoppas allt har gått bra, för er alla!

Thomas sa...

Grattis!

Jenny sa...

Grattis grattis till lilla tjejen!

Åsa sa...

Stort grattis!!
Omtumlande, eller hur?! :-)

lillräven sa...

GRATTIS! :D

Karin sa...

Grattis till den lilla flickan!

Anna sa...

Nu måste det ha hänt nåt!! :D