lördag 31 oktober 2009

Lilla S:et planerar för sin framtid.

S - Jag ska jobba i verkstad när jag blir stor..
M - Jaha. Vad ska du göra där?
S - Laga bilar såklart
J - Ja det låter bra.
S - Mmm.. också ska jag bli kajboj med..
M - Vad sa du?
S - KAJBOJ!!!
J - Jag hör inte vad du säger..
S - KAAAJBOOOJ som skjuter och sånt
M - Jaha! Cowboy.
S [trött] - ja. Som skjuter med pilar...
M - Indian?
S - Ja och kajboj. De är likadana. Men indianer har fjädrar. Jag ska bli kajboj och jobba på verkstad.

7 kommentarer:

Jo tjena sa...

Haha skön unge! Klart hon ska bli kajboj och bilmekaniker!

LillaGrå sa...

Det låter som en bra plan!

Ida skulle bli geolog när hon var yngre efter att jag hade berättat att de jobbar med stenar.

Anonym sa...

Ja, det finns alldeles för få indianhövdingar i våra bilvärkstäder nu för tiden ;-))

Johan I Majorna

Anonym sa...

Bilvärkstäder???????????

Johan I majorna

Sandra sa...

Jag ville bli Indian eller polis och jag blev verkligen ascool ;). Så jag hejar på Lilla S:et.

Unknown sa...

Ja hjälp. Det pratade hon om i bilen häromdagen. Lääänge! Om hur bra det är att hon kan så mkt om hästar när hon ska bli kajboj. Och att man bara skjuter pilar mot dom som är dumma annars skjuter man mot marken. Bilmekaniker var nytt däremot.

Josefine sa...

jo tjena: ja det är ju bra att ha lite olika planer om det ena inte skulle funka. eller så kombinerar man!

lillagrå: ja jag tycker också det! geolog.. ja det är lite otippat att ett litet barn vill bli det..

johan i majorna: haha.. ja precis. det behövs.. det är jag helt säker på!

miss s: det låter ju skitbra! :)

dorro: haha.. bara skjuta mot de som är dumma... barn har en så fantastiskt onyanserad bild av världen! hon kommer bli den tuffaste kajbojen i majorna och förlunda.