torsdag 22 december 2011

Kajsa frågar.

Kajsa undrade hur min och M:s första dejt kom till. Och om det någon gång framgick i hans blogg att han hade skilt sig.

Den första dejten var ingen dejt i den bemärkelsen. Vi var bara kompisar. Vi hade mailat så otroligt mycket att det kändes naturligt (om än fruktansvärt skräckslaget jobbigt nervöst) att ses. Så det var inte så mycket med det. Det var typ: vi kanske ska ses nån gång? Eh... ja.. det kanske vi kan. Och sen blev det så. Vi möttes vid bankomaten på Mariaplan. Vi gick och drack en kaffe på Kardemumma och sen åkte vi hem åt varsitt håll. Han tyckte att vi skulle ses nån dag senare och bläddra i hans seriemördar-encyklopedi men det har faktiskt aldrig blivit av. Det får kanske bli ett sommarprojekt. Men obs! Ibland ser vi seriemördardokumentärer när vi ska sova. Eller han ser och jag somnar och drömmer mardrömmar.

Nej, han skrev aldrig något om sin skilsmässa (vad jag vet). Han har inte riktigt en sån blogg. Den är inte privat på det sättet. Jag hade antagligen ältat och skrivit och diskuterat. Men jag tror att han hade en paus i bloggandet en tid. Så var det med det.

Inga kommentarer: