torsdag 8 december 2011

Påminnelse.

Jag har skrivit klart, har en jacka i tvättstugan. En vinter. Som måste tvättas. Det är mal på den. Jag tänker ganska ofta på att jag bara ska umgås med folk jag verkligen gillar och inte slösa tid, känslor och energi på sånt som inte känns bra. Det ska jag fortsätta med. Av någon anledning fick jag detta mycket klart för mig när jag läste den berömda Lars Norén-dagboken. Att jag inte behöver hålla på och tejpa ihop sånt som inte är bra. Inte heller ha överseende eller vara snäll och trevlig mot såna som inte är det tillbaka. Inte vara den som alltid frågar om saker och höra av mig. Istället lägger jag ner när jag märker vartåt det barkar. Det är en bra grej. Jag har blivit mycket bättre på det. Det har sparat en massa. På många sätt. Ibland glömmer jag bort det men nu är jag on it igen. Jag är faktiskt snart 30. Har inte tid med skit. Har aldrig varit en sån som bryr mig om vem folk känner eller vad fan de jobbar med och gud vet vad. Lägger inte till dig som vän på fb för att vi passerade varandra på en fest en gång. Nej det orkar jag inte. Vill inte. Jag är med de jag gillar. Jag går alltid rakt in i nya vänskapsrelationer och tänker att det här.. det är för livet. Så är det inte alltid. Förr blev jag ledsen. Nu är är det mer: jaha, vi funkade inte. Fast de som gör det. Guld. Amen.

4 kommentarer:

Fröken K sa...

Klok som en bok!

Johanna sa...

Mycket sant! Sån himla skön insikt, det där med vänner.

Anna sa...

amen!

sandralinnea sa...

Jag jobbar fortfarande på det där sista, det är svårt. Men jag börjar också komma till insikt med att det i efterhand är helt rätt att lämna vissa människor bakom sig. Blir bara så besviken på att världen inte får ha riktiga lyckliga slut, som den romantiker jag är...