måndag 29 december 2008

Aha!

I går bad M lilla S om att hämta fotpallen till honom (nej, han orkar inte röra sig så mycket utan skickar runt sin lilla 4-åring som betjänt). Hon stod vid pallen. Hon såg den. Hon struntade i den. Hon kröp in under granen och tog Rysslands lilla boll.

Den här? frågade hon
Nej, pallen! surade M
Den här då? frågade hon och höll upp en annan liten boll
NEJ FOTPALLEN! tjurade den late som halvlåg i fåtöljen ca 1.5 m från pallen.
Vilken menar du då?
DEN DÄR! Jämte dig!
Den här? så pekade hon på fotpallen.
Ja just den! sa den lättjefulle.

Idag fick jag svaret på varför hon betedde sig som en galning. Hon ställde sig på pallen och frågade varför den heter fotbollen. Det gör den inte sa jag. Jo det gör den sa hon. Nej det gör den inte sa jag. Jo det gör den det säger pappa. Nej det säger han inte du hörde fel. Nej pappa sa fel... hahaha... pappa tror det heter fotboll... jag är smartare än han. Okej, det ska jag säga till honom. Ehh... nej det behövs inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahahaha

Anonym sa...

Hahhaha. sötbulle liksom!

Blygisens betraktelser sa...

hahahhahahaha!

Så då har man ÄNTLIGEN förstått vem du är också!

Hej!

Har följt mikens blogg ett bra tag, så väldigt roligt att kika hos dig också!


Gott Nytt År!