tisdag 23 december 2008

Notes on a scandal.

Svenska Filminsitutet delar för andra året ut marknadsstöd till filmer som förväntas dra mycket folk till bion. Man kan verkligen undra över vad det är för sorts vansinnig smak folk i allmänhet har eftersom en av de filmer som får mest av det här bidraget är "Göta kanal 3 - Kanalkungens hemlighet". Att det överhuvudtaget gjordes en 2:a så att det blev en serie filmer är mig fullständigt obegripligt.

Jag gissar på att det blir "Vi hade i alla fall tur med vädret III" som får mest bidrag nästa år när den här höjdaren dragit in mer stålar till SFI.

Det är väl överflödigt att konstatera att det är Beck - I stormens öga som är en av de andra fyra filmerna. Det räcker inte med de 700 Beck-filmer som redan vevats till leda i TV4.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Systemet som finns nu är ett skämt. Men jag ryser av tanken på göta kanal 3... ska den verkligen göras? Tiden är i så fall ur led.

Josefine sa...

Ja visst ska den göras! Det är helt otroligt. På ett väldigt dåligt sätt!

Anonym sa...

Göta Kanal 3? Hu? Nä, nu går jag och drar något gammalt över mig tror jag. Var det så många som såg 2:an att det kommer att göras en uppföljare? Jag ryser!

I vilket fall. Ha en riktigt härlig julhelg och så får vi hoppas att det inte blir en 4:a.

Kramelikram