fredag 12 december 2008

Nu så,

är snickaren och min fader här. Lägenhetsfix igen. Garderobsskjutdörrarna ska upp. Tröskel ska läggas mellan kök och vardagsrum som öppnats upp. Dubbeldörrar mellan lilla S och vårt sovrum ska sättas upp.

Sen röstar vi för att en katt får flytta in i mellandagarna när M ändå är hemma ganska mycket. Det kommer nya ultimatum gällande katten hela tiden. Igår var det:

M- Kan du tänka dig att döpa ett barn till Lester i framtiden?
J- Ehhhhhh.... NEJ! Aldrig i livet.
M- Okej då ingår det i dealen att katten ska heta det.
J- Va?

Säg mig: Är det verkligen okej att lägga till en massa passusar på ett redan ingånget deal?
Tror inte det va?

9 kommentarer:

Medelklassman sa...

You win some, you lose some.

Josefine sa...

mäh! så kan det ju inte vara. det blir ingen lester i det här huset. låter ju som en seriemördare.

mikebike sa...

30+: tack så hemskt mycket min vän, Lester it is!

Anonym sa...

åååå, är avispå er kisse... så...

Josefine sa...

majken: vad gulligt med stöd. jättegulligt. men nån lester blir det inte.

maria: ja jag längtar nu. har ju lyckats förhandla ner tiden en hel del. först var det typ till sommaren och sen gick jag stegvis ner i tid. nu är det om två-tre veckor. hurra! :)

Anonym sa...

Lester? Du skojar..? Blir för fan inte mer seriemördare än så om man bortser från pickup, skuggade pilotglasögon och en källare med en slaktbänk. Men det klart, det är ju bara vad jag tänker...

Anonym sa...

Ha! Sedan ser jag vad du skrivit marängmuffin, great minds think alike eller hur är det man säger?

Josefine sa...

moppe: hahaha... verkligen. det är laholmspräglingen som gör det. där fostras stora hjärnor (eller inte).

Anonym sa...

Klart det inte är okej att komma med nya dealar.
Men å andra sidan: Det skulle jag också passa på att göra. Mycket bättre förhandlingsläge kan man ju inte få. (Fast Lester var ju ett *hrmm* namn enligt min åsikt...)