tisdag 23 december 2008

Tendens i P1 - Svenska berättelser.

Det hör väl julen till att uppskatta allt det fina man har som så många andra inte har och kanske aldrig kommer få. Mat, ett hem, leva i fred, vara frisk, ha sina nära vid liv och hälsa och andra saker som gör att man är extremt priviligerad. Och jag känner mig väldigt lyckligt lottad.

På spårvagnen in till stan lyssnade jag på Tendens i P1. Det handlade om Eva Blomqvist och hennes familj. Barnet hon bar i sin mage dog i slutet av graviditeten. Hon berättade om allt det privata, sorgen, vännerna och bilderna på Nora som togs då hon fötts. Hon berättade så otroligt vackert om allt som hände och hur hon gick vidare. Jag blev alldeles djupt och innerligt berörd av historien och imponerad av Evas förmåga att ta sig vidare med Nora nära i minnet.

Väl värd att lyssna på.
Lyssna här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska lyssna... och jag vet redan nu att jag kommer böla som bara den...

Tinalinatiny sa...

Tack detsamma, God Jul! :)

Anonym sa...

Usch, det där är sånt jag inte orkar lyssna på, jag blir så ledsen att jag hellre blundar...

God jul på dig!

kram

Anonym sa...

Jag lyssnar gärna på dokumentärer och berättelser av människor som dessa. Men jag måste vara på ett humör så att jag kan hantera alla de tankar som kommer med. Och eftersom jag tycker att julafton och julen i sig är en ganska jobbig tid, inte för att det är synd om mig på något sätt utan bara för..att, så ska jag försöka lyssna en annan dag!