tisdag 2 december 2008

The Jonas brothers, vad är ni för figurer?

En gång bloggade M om EMD och det utlöste den roligaste kommentarsstorm jag läst. Någonsin. M är förresten inte alls så där hård som han låter. Sen fortsatte det här.
EMD:s fans skrev att M är en gammal gubbe (sant om man själv är 14 år) som troligtvis är avundsjuk för att "Danny får knulla så mycket han vill" (inte sant).

Jag skrattade så jag grät när fansen skändade M. De gav sig på hans vikt, hans sexliv, hans ålder och allt annat man kan ge sig på. Det var magiskt. Det var vackert. Jag nästan dog av lycka.

Sen undrade vi vad som mer kunde väcka sådana känslor och nu tror jag att jag vet.

Jonas brothers.
Vad ÄR de för kanaljer?
Jag hör om dem hela tiden men jag vet inte om jag hört dem.
Jag slog i alla fall på tv:n nu här på förmiddagen när jag äntligen lyckats släpa mig upp ur sängen. Eftersom det just nu ser ut som att en container med random saker spytts ut i vår lägenhet får man välja frukostplats med omsorg (samt frakta undan ett lass saker för att få plats med en kopp kaffe och en macka). Så slår jag på 5:an (skulle ha spöstraff bara för den sakens skull) och får se de här små bröderna med "tuffa" gitarrer sjunga någon superdålig låt och dra lite skämt med Jay Leno (och som jag tycker illa om Jay Leno). Jag mår lite illa. Tycker att bröderna är obehagliga. Jag tycker överhuvudtaget att det är något mycket obehagligt med familjeband... the Corrs (får rysningar när jag tänker på dem), Hanson (hjälp!) men Jackson 5 var ju bra (fast de hade ju en obehaglig historia på riktigt).

Jonas Brothers spelar färdigt sin oförståeligt dåliga låt. Jag byter kanal till 3:an (ja jag vet jag får skylla mig själv) och vilka dyker upp där om inte.... Jonas Brothers. Nu är de istället hos gaphalsen Rachel Ray. Eller just det. De själva är inte där. Man tvingas bara se deras musikvideo och sedan kommer deras mamma och berättar om vilka fina killar bröderna är. Sen har de skickat en hälsning till sin mamma på mors dag och hon berättar om hur den ena brodern sjöng redan som bebis (ja det säger ju alltid föräldrarna till artister). Mamman är tårögd. Rachel skriker. Allt är hemskt. Jag stänger av.

Innan de dyker upp har en annan irriterande person också varit där. Dr Mcdreamy från Grey's anatomy. Jag vet inte om jag har en dålig dag. Men han är sällsynt enerverande. Hans röst. Hans frisyr. Hur alla tjuter när de ser honom. Det enda som hänt med honom sen Can't buy me love (den älskar jag i och för sig) är att han blivit lång. Det är för övrigt helt otroligt att jag vet att han kallas för McDreamy när jag inte ens sett ett avsnitt.

Nä. Nu får vi titta på något fint i stället.

6 kommentarer:

mikebike sa...

Åhhh jag får gåshud av den duetten. Shit.

och FY FAAAAN för Jonas Brothers. jag har länge tänkt såga dem rätt i tu. jag måste få dem ur systemet men jag har inte riktigt hittat min trigger... jag tror att jag gjorde det nu. det där med deras jävla morsa hos Rachel Ray. fy fan vad jag får lust att snyta till hela deras äckliga familj.

Tinalinatiny sa...

Hahaha, jag tror jag dööör! Jonas Brothers & deras "tuffa" gitarrer, jag skrattar på mig! :D

Josefine sa...

mikebike: ja klart du ska såga jonas brothers. de har ju tom såna där oskuldsringar... bara det är värt ett inlägg.

Tinalinatiny: vad bra! det blir jag glad för!

Anonym sa...

jonas brothers är skitläskiga. alla personer som ska vara sådär gulliga och goda uti lillfingret är det nåt jävligt creepy med. det är typ de som slutar med att de har trettioåtta lik i källaren för att de är så repressed och skenheliga. yuck.

fint att du lös upp den där ondskan med lite skönhet. älksar den där videon, älskar den där låten och älskar älskar älskar pj harvey. snacka om talangfull vacker människa. älskar henne.

Josefine sa...

miri: ja de är fruktansvärda. de är käcka de är kristna och de har oskuldsringar. fy satan.

men pj hon vet vad hon sysslar med. älskar också henne. ska döpa framtida dotter till polly.

Anonym sa...

Jag har heller inte hört Jonas Brothers, men jag har hört om dem. Att de ska vara fina pojkar som inte ska knulla förrän de är gifta, det är vad jag har hört. Och att de är syskon. Sen vet jag inget mer om dem.