tisdag 2 december 2008

Surrealistisk MSN-konversation.

Vi flyttade in i vår lägenhet i juli. Vi är mitt uppe i renoveringen från helvetet som vägrar blir färdig.

J- Jag känner mig gråtfärdig när jag sitter här i röran.
M- Ja jag vet bejby men ikväll fixar vi garderober och beställer förhoppningsvis hyllor.
J- Mmm
M- Ta det bara lugnt nu bejby och försök tänka att nu blir det bra snart.
J- Jag tycker att det är värre än någonsin. Här finns inte en enda plats som det inte är saker på.
M - Jag vet men ur kaos skall lugn uppstå.
[När blev du så biblisk M? och positiv? Redan här börjar jag undra vad som hänt. Men han är inte färdig än.]
M- Om vi är positiva grejar vi det här nu.
J - Ja den dagen
M - mm men låt oss vara positiva tillsammans så vi får lite kraft av det.
J- Du låter lite som Oprah nu.
[Jag ljög där. Han ÄR ju oprah. Herre gud]

M- haha
M- Ja men jag vill så gärna att vi gör detta i positiv anda så att vi inte har ångest hela tiden.

[Hjälp! Han slutar inte!]

7 kommentarer:

Anonym sa...

Efter helgens påhopp har jag bestämt mig för att inte längre vara elak mot herr M. Istället skall jag sitta tyst och enbart kommentera då jag har något otroligt snällt och genomtänkt att meddela. Välkommen säger jag till Tråkmoppe.

Josefine sa...

haha... vi vet båda att du inte kommer att klara det.

mikebike sa...

Moped: skärp dig. Jag tycker du är rolig. som fan. lipa inte nu. jag vill inte att du ändrar på dig. jag kommer fortsätta reta dig iaf.

muffin: WTF!! allt som sägs hamnar ju fan på bloggen. det är fucked up. höär försöker jag vara så poitiv så att jag nästan kräks och du skändar mig. Jag hatar narkomanvibbarna jag får av vår lya nu men det är uthärdligt när man vet att vi håller på att fixa det. det enda som skulle vara värre är ju att behöva reda upp skiten i missmod också.

Anonym sa...

HAHA. Du har en fördold Dr Phil i din pojkvän!

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, helt underbart:)
Kram Lallis

Josefine sa...

Kajsa: ja det verkar inte bättre! men han var inte lika postitiv sen på IKEA..

Lallis: hahaha... ja jag satt och skrattade åt det samtidigt som jag grät lite för att det var så stökigt. fixar inte röra.

Anonym sa...

Haha håller med Kajsa. Låter som Philen :P