fredag 19 december 2008

Så här sitter vi då,

kvinnorna i hemmet. Färdiga sedan länge. Ytterkläderna fick tas av igen eftersom mannen i huset har ägnat sig åt att göra nummer 2, titta på olika kläder i garderoben, brukat okvädningsord på sin dotter då hon spillde ut jordgubbsochlime-juice över den vita ryan samt vansinnesskrikit i sovrummet så jag trodde att det hänt något allvarligt. Vi rusade åt hans håll. Extrakiddot skrek "vad hände pappa?". Så kom vi ner till sovrummet. Han gnydde. Han nästan grät. Han hade fastnat med skäggstubbet i skjortknappen. Vi gick upp igen utan kommentarer.

Nu står han i badrummet och "ska bara trimma skägget lite".

Kanske kan vi gå snart.
Kanske inte.
Vi får se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vardagen den vardagen...

Anonym sa...

Oj oj oj!

Och folk tror att det bara är kvinnor som tar tid på sig att göra sig i ordning...

Josefine sa...

maria: haha... ja verkligen. men han var så söt när han klämde sig i skägget.

sassy: i det här hemmet är det tveklöst mannen i hushållet som är segast. jag brukar ändå sminka mig varje dag, hinna med ett par ombyten innan jag bestämmer mig osv och då kan han fortfarande stå och stryka med handen över nån tröja i sovrummet.

mikebike sa...

hahaha fy fan vad du framställer mig i dålig dager :)

Anonym sa...

Men gu'! Värre än mig! Skulle nästan vilja att min sambo fick lite av den egenskapen så att jag själv inte skulle framstå som den långsamma omständiga människa som jag nu gör...