onsdag 13 januari 2010

Alla dessa böcker.

Har sådan boklust nu. Vill bara läsa läsa läsa. Hela dagarna helst. Kvällarna med. Plöjer "Undersökningen" och vill få den färdig och gå på nästa. Avsluta Ramqvists "Flickvännen" som jag glömde hos mina föräldrar. Slita "Jorden de ärvde" ur händerna på M som helt fräckt snodde den framför min näsa när han nyss avslutade Thomas Engströms "Mörker som gör gott" (rekommenderas varmt och innerligt).

Hur ska jag hinna allt? Läsa allt?
Jag har lust att åka på semester med en resväska fylld av böcker och inte komma tillbaka förrän alla är utlästa.

8 kommentarer:

Sofia sa...

Avis!
Jag fick ta läspaus när Knappen började snabbäta och sen dess har jag inte kommit tillbaka...
Snart...

egarcia sa...

Muffin, den om de apatiska barnen, var det väldigt mkt fakta bara eller hur är den skriven?? Vill gärna läsa den men vet med mig att jag har svårt att komma igenom en faktabok.

Josefine sa...

sofia: ja man får ta sina chanser alltså. inte riktigt lika enkelt som innan barn. det är ju inte alltid man är så pigg att man ens orkar läsa när chanserna uppenbarar sig heller.

egarcia: den är ju helt faktabaserad men det är i en berättande form. tamas har verkligen givit liv åt de här människorna. om du läst hans "lasermannen" så vet du på ett ungefär. man fastnar direkt i "de apatiska"! gå och kolla i bokhandel eller bibblan och läs första sidan... kan nästan garantera att du vill läsa vidare sen.

Anna sa...

Känner igen det där allt för väl. Bokhögen som ligger och väntar ger nästan mer ångest än glädje, vill så gärna men hinner inte.

egarcia sa...

Ja Lasermannen har jag läst och den älskade jag!! Jag ska ge den ett försök då! Tack! =)

egarcia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anique sa...

Åh, ja alla dessa böcker. När ska man hinna med? Själv har jag denna hög på nattduksbordet: Ur vulkanens mun, A kind of Intimacy, Kärlek Vänskap Hat (novellsamling av Alice Munro), Ett annat liv och En halv gul sol (som är till bokcirkeln). Puh.

Hur går det med Undersökningen? Har precis läst I en familj finns inga fiender. Om en tjej som lämnar man och barn och påbörjar en lesbisk affär... Många såna böcker just nu känns det som. En speciell form av chic-lit?

lingman sa...

Hej
har du några tips på en bokcirkelbok? Vill ha en bok som kan ge mkt diskussioner, men som inte är alltför tungläst. Vore ytterst tacksam.