tisdag 12 januari 2010

Tänk vad kul man kan ha det:

satt just i telefonkö i en halvtimme. Så kom kopplingston. Jag skulle äntligen få komma fram och prata med en riktig människa. Så: tystnad. Lite till tystnad. Och sen: *ding ding* samtalet kopplades ner. Känns härligt att ha slösat bort trettio minuters härlig lästid på telefonköande nu när lilla bebben sover. Undrar om jag inte ska festa till det med en halvtimmes köande till.

(OBS! jag förstår att man kan läsa samtidigt men det är inte på något sätt lika trevligt att sitta med en telefon i örat på en pinnstol som att ligga i sängen bredvid sin lilla unge under täcket och läsa.)

Nu håller jag tummarna för att detta var sista gnällinlägget för ett tag.

4 kommentarer:

egarcia sa...

Man får gnälla! Speciellt på idiotgrannar och telefonköer till myndigheter. Blä!

Krib sa...

Högtalarfunktion på telefonen är en mänsklig rättighet!

Josefine sa...

egarcia: ja man får ju det! annars går man nog sönder!

krib: ja det är sant. jag har det med men ville inte väcka den sovande bebben med en skrikande försäkringskasseröst. skit.

Peachbeast sa...

Undrar om man kan köpa något slags headset eller helt enkelt ringa från mobilen och använda headset där. Man använder då gärna sin jobbmobil. Av misstag så klart ;)