torsdag 28 januari 2010

Mycket märkligt.

M har flera gånger fått frågan av diverse människor om han "får ligga nåt?".

Det är två saker jag tänker på:
* Hur ljuvt det är att människor bryr sig om honom så
* Varför har inte jag fått den frågan?

Så här tänker jag mig att det skulle kunna vara:
Jag och valfri barnvagnskompis är ute och går.

Josefine: Jaha hur är det hemma då? Får du ligga nåt eller?
Kompis: Ja det är väl så där med det..
Josefine: Jaså.. Släpper han inte till längre?
Kompis: Nä han säger att han har huvudvärk..
Josefine: Jaha. Jag har ju lite samma problem hemma. Det där med huvudvärken.. jag säger till honom "men ta en treo för fan.. jag har behov.."
Kompis: Ja jag tycker att han borde ställa upp... men det är väl så att kvinnor är från venus och män från mars.
Josefine: Ja han John Gray är bra... mycket som stämmer där..
Kompis: Absolut. Jag brukar köpa hem nån present eller så.. kanske lite vin. När han blir lite full är det lättare att få honom att ställa upp liksom...
Josefine: Smart! De kan ju inte bara tänka på sig själva.

14 kommentarer:

celina sa...

FÅR du ligga nåt? :DDDDD

Josefine sa...

Absolut! :)

Tinalinatiny sa...

Otroligt roligt, haha!

P.S. Skönt att han släpper till också ;)

Gabbe sa...

Hahahahaha, du är bäst!

Medelklassman sa...

Annars känns det som en ganska naturlig fråga enär han mest verkar gnälla och beklaga sig 24/7.

;-)

Jonna sa...

Börja jobba som kock, då kommer du få den frågan varje dag. Jag vet inte vad det är med folk som jobbar i kök, men det pratas fan inte om mycket annat än ligga och det helst på danska (läs: låtsasdanska).

Sofia sa...

Mycket. Märkligt. Uppenbarligen ett mått på något. Frågan är vad?

Malin sa...

Haha, så klockrent, speciellt med parallellen till han Gray (med århundradets mest överskattade bok "kvinnor..män..")

Fifi sa...

Vadå? Det är väl inte så konstigt att han får den frågan och inte du. För alla vet ju att killar alltid vill knulla, medan tjejer kan trilskas lite och inte vilja släppa till i tid och otid. Öhhhh….

kram på dig!

Anonym sa...

Tack :)

Johan sa...

No offense, men det var verkligen en öppen dörr som du slog in där.

Annars en mycket läsvärd blogg!

Anonym sa...

http://www.piriform.com/recuva

Anonym sa...

Miss Muffin:

Att män vill ligga mer än kvinnor tolkar jag som en myt, vandringssängen med mera.
skillnaden är/kan vara vad jag förstått mera så att kvinnan är lite mer kräsen vem hon ligger med!
I alla fall i bland.

Jonna:
Det spelar ingen roll inom vilken avdelning du arbetar inom Restaurangbranschen så kommer det alltid att snackas om ligga, knulla, supa och mera ligga. Om det beror på branschen eller om det beror på att vi som söker oss till branschen är sådana. Men hitintills har jag inte arbetat någonstans på de tio år jag varit verksam inom Restaurangbranschen som det inte på frekvent basis (läs hela tiden) diskuteras om att LIGGA! Det med danska vet jag inte, det skulle väll vara när man var på Scandinaiwien Seaways på praktik.
Men jag drar till en Gissning att du är på Dansebåden? (Stena Saga)

Jonna sa...

dyslektiskairrfarder: Just nu jobbar jag inte alls i restaurangbraschen. Kan tänka mig att det snackas en del låtsasdanska på Stena, men jag har ingen egen erfarenhet därifrån.