fredag 15 januari 2010

Födelsedag, helg och sånt.

Nu har M gjort en arbetsvecka efter julledigheten. Det är tomt hemma utan honom nu. Tursamt nog för mig finns Johanna och hennes son som man kan hänga med i flera timmar. Föräldraledighet (när man kommit in i den ordentligt) är fantastiskt. Och så detta att hitta en vän när man är så här gammal. Det händer inte varje dag. Är mycket tacksam för det.

Min lillasyster fyller 25 år imorgon och det ska firas i hemmets lugna vrå (lugn är väl något av en modifierad sanning eftersom vi har med bångstyrig femåring samt obstinat katt). Vi ska i alla fall tillbringa helgen hos mina föräldrar och det betyder att vi inte kommer att se röken av vare sig S:et eller bebis. Jag ska ta tillbaka Flickvännen och försöka läsa ut Undersökningen eller When I woke up this morning I felt so gay. Dessutom ska vi se tredje säsongen av Curb your enthusiasm med mina föräldrar. De har den goda smaken att uppskatta Larry David.

Så hoppas jag innerligt att den huvudvärk som pressar ned mig i marken ska ge vika.

Trevlig helg på er alla!


2 kommentarer:

Sofia sa...

Mysigt med ny föräldraledig vän. Jag vill också ha.
Låter som att ni har en skööön helg framför er!

Josefine sa...

Ja verkligen! Känns skönt att ha nån att prata med om både barn och allt annat man har lust att prata om! Ja! Det blir nog en riktigt skön helg. Hoppas ni också får det!