lördag 23 januari 2010

En liten försmak av helvetet (pensionen).

M har vid något tillfälle sagt att han som gubbe troligtvis kommer att bli "väldigt gnällig och tjurig". Idag kan jag inte ens sätta mig in i hur det gnäll jag nu lyssnar på ska kunna överskridas. Någonsin. Jag såg en naken M vältra sig ur sängen i morse, han stönade, suckade, tjöt och sen gick han mot trappan

"OHHHHHH DET GÖR SÅ JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLA OOOOOOOOOOOOOONT. FY FAAAAAN VAD ONT DET GÖÖÖÖÖÖR." (Han har även sagt något om att det känns som att han hade blivit "hårt påsatt i flera dagar". Vad kul det kommer att vara om han fortsätter gå på olika spännande pass på gymet.)

Funderar lite på om jag ska hyra föreningens gästrum åt honom. Eventuellt kan jag gå ner med mat åt honom. Mycket osäkert om jag orkar höra ordet "smärta" i fler meningar nu.

5 kommentarer:

Emma sa...

Jag tycker att du ska hjälpa honom att stretcha ut musklerna ordentligt varje gång han klagar. Riktigt ordentligt. Har hört att man kan massera riktigt skönt med en vanlig brödkavel också.

Who sa...

Förstår att det ligger massor med kärlek bakom dina ord men rent utsagt upplevs han lite "fittig" minst sagt.

En ordenlig bitchslap hade han mått bra av med orden - bit ihop för fan!

Kärlek Who

Fifi sa...

Haha, det låter precis som Niklas när han har tränat. Jag brukar stöna en del jag med, men inte i den här klassen.

Hoppas du mår bättre!

kram

Josefine sa...

emma: Hmm.. tack för tipset! Tyvärr tål han in stort sett ingenting så en brödkavel är nog uteslutet. Men jag ska höra med honom..

who: fittig. jag skulle nog mer säga kukig. men du har rätt. lite så är det ju. men jag älskar ju honom ändå.

fifi: haha... ja det är så vackert med gnäll. aldrig sinande gnäll. ja nu mår jag bättre men m sämre. hatar att vara sjuk! blir så rastlös. kram så länge!

Malin sa...

Tänk att M:s träning kan generera så mycket att t.o.m vi andra kan ta del, nyss fick jag träningsvärk i magen av allt skrattande som det här inlägget gav! Du skriver verkligen fantastikt bra! =o)