söndag 16 november 2008

Bite on the bullet, old man, and don't let them think you're afraid.

I den här familjen konsumerar vi sjukliga mängder Brämhults juice. Det är så förbannat gott. Bäst ju nu är äppeljuicen. Vi köpte en ny för några dagar sen. Jag har fobi för gammal mat och M slänger (som den miljöbov han är) saker långt innan utgångsdatum. Imorse ville han dricka upp resten av äppeljuicen. Jag skulle ta apelsinjuicen. Han var dock osäker på om juicen fortfarande var okej.

M- Lukta på den!
J- Nä varför det?
M- Lukta på den. Jag vet inte om den är bra fortfarande.
J- Nähä. Det är inte jag som ska dricka. Gör det själv.
M- LUKTA! [han trycker upp flaskan i ansiktet på mig]
J- Nej aldrig i livet!
M- Det är helt sjukt! Du tar aldrig några kulor för mig!
J- Tar några kulor? Är du dum eller? Dricka av juicen är det att ta en kula?
M- Ja men jag vet inte om jag kan dricka den.
J- När tar du en kula för mig då?
M- Ja men... jag gör det.
J- NÄR?
M- Ja om du är orolig för att nåt inte är bra..
J- Vad?
M- Ja till exempel om du är rädd att något smakar äckligt.
J- Ehhh???
M- Ja okej då smakar jag väl själv då.
J- Gör det.

(Den var äcklig. Sen drack han upp det ändå. För han "gillar smaken". Om nån minns "Lite som du" (SVT) så var där en karaktär som blev alldeles upphetsad av att äta skämd mat. Hon letade upp rutten köttfärs i affären och gick hem och åt... Är det nästa steg?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, Flames är världens sunkigaste ställe! Jag och min kompis frågade hela tiden var det var vi hade hamnat och vi kände oss som värsta utbölingarna eftersom vi varken var 16 eller 50. Men som sagt, vi var där för karaoken. Den får du testa nån gång!

Med tanke på klientelet på Flame förvånar det mig inte att du har fått äckelkommentarer där utanför, tyvärr.