tisdag 4 november 2008

Rädda J död eller levande.

I natt blev M sur. Han trodde att romantiken i vårt förhållande var död. Han hade tydligen skrutit på sitt jobb om hur vi ibland sitter uppe och lyssnar på nostalgimusik på youtube och dricker vin hela natten. Något han nu inte längre kan göra (why I don't know).

Allt var spotifys fel. Vid 2.30 tyckte M att det var dags att börja lyssna på musik han gillade som ung (eller liten skulle han kanske säga själv). Jag lyssnade och lyssnade. På flera låtar. Och då såg jag ändå i albumparagrafen att det var låtar som fanns med på "Absolute rock ballads". Efter att ha hört Mötley Crue, Dio och White Lion ville jag bara spontandö men egentligen helst sova. Vid 3 sa jag "nä nu går jag och lägger mig" och så gick jag och borstade tänderna. Han kom släpandes efter med tårar i ögonen (eller om han var glansig i ögonen för att han också var intill döden trött) och ojade sig över hur dåligt detta var för vårt förhållande. Han visste inte vad han skulle säga till sina arbetskamrater längre. Han som varit så nöjd och stolt.

Jag vet inte heller vad jag ska säga. Möjligtvis:
SKÄRP DIG! (och sluta för helvete lyssna på absolute rock ballads)

Inga kommentarer: