måndag 10 november 2008

How sad it is.

Det här möter oss i IKEA:s resaturangdel. Det är något så otroligt sorgligt med att IKEA skaffar utskänkningstillstånd så att folk kan dricka vin när de är och ska handla möbler på regntunga söndagar. Hade Ken Loach gjort socialrealistiska filmer om medelklassen hade de väl suttit här, efter att precis ha gått igenom mjukisdjursavdelningen, och druckit rödvin till IKEA:s plastiga mat och funderat på att ta ut skilsmässa från den där människan som sitter mitt emot.

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror definitivt att man kan det..bara man har pengarna..hmm..

Anonym sa...

Hm, det där med att IKEA serverar vin känns lite onödigt...

Jag är socionom och ska genom jobbet gå en fördjupningskurs i socialt arbete och drogmissbruk.

Daniel sa...

Vinservering¨på Ikea... jisses vad e idén? Att folk ska köpa mer i fyllan?

Josefine sa...

sassy: ja, jag förstår faktiskt inte riktigt. det är ju ett möbelvaruhus. tycker bara att det är dumt dumt dumt.

daniel: ja du har en poäng! kan säkert vara det.

Anonym sa...

Oj. Det där har jag missat. När jag är på Ikea har jag bara ett mål. Atthitta det jag ska ha och sen uuuuuuuuuuuut ;-)