fredag 7 november 2008

M om Amish.

- Ja men jag tycker att Amish är lite bra, ganska softa, bortsett från de dåliga sakerna. Ungefär som jag tycker att Hells Angels är lite bra.

Här dyker det naturligtvis upp några frågor. Jag imponeras lite av den logiska kullerbyttan han gör där mellan att de är "softa" och sedan säger "bortsett från de dåliga sakerna"?
Man vill veta vilka de dåliga sakerna är. Jag har svårt att se, MYCKET svårt, att se M plöja en åker med häst och kroppskraft. Kopplingen mellan att Amish är lite bra och att Hells Angels är lite bra är också något av ett frågetecken. Det kan till och med vara så att det är första gången i världshistorien som dessa två grupper nämnts i samma andetag. Menar han att Hells Angels är "lite bra bortsett från de dåliga sakerna" också? Ingen vet.

Ja, lille M, du är ett kanandrum. I sanning.

Uppdatering: Jag har läst på lite nu. I vissa av Amish-samhällena tillåts kvinnorna inte använda någon smärtlindring när de föder barn. Är det kanske det du tänker på som lite bra? Att gå lite hårdare efter Bibeln? Gud sa ju faktiskt att kvinnan ska plågas i barnasäng som straff för att hon åt äpplet (tack för att du gjorde det Eva, fy fan vad tråkigt att springa runt i paradiset med ett gäng inavlade människor som alla är ens syster, bror, mamma, pappa, farmor, farfar eller allt på samma gång). Vi får prata mer om det här när du kommer hem, tror jag bestämt.

Inga kommentarer: