torsdag 6 november 2008

Vadfalls?

Under alla åren jag bodde hemma ägnade jag, mina två yngre systrar och min far oss åt att trakassera min mor för dels hennes Ulf Lundell-besatthet (som gränsar till sjukdom) samt hennes nattduksbord som alltid var fullproppat av vattenglas. Varje kväll tog hon ett nytt och bar upp. Aldrig bar hon ner något. I alla fall inte förrän vi inte hade några glas att dricka ur i köket längre. Imorse bar M upp detta till köket från mitt provisoriska sängbord bananlådan.
Har jag blivit min mamma nu?

11 kommentarer:

30-nånting sa...

Haha, beteendet verkar ärvas i rakt nedstigande led. Bara att acceptera.

Anonym sa...

Tack för titten hos mig. Kom hem med ett våningsfat sedan...står här hemma nu och bara är så snyggt.

Anonym sa...

hahahahahaha!! Du är vår mamma nu.

Anonym sa...

haha det brukar bli så:)

MissMagicGirl sa...

Jag har alltid trott att sånt där hoppar över en generation.
I min familj så tycker min mormor om att sy, min mamma syr inte men jag gör det.
Min mormorsmor tyckte om att baka, min mormor bakar inte men min mamma gör det.
Fas det kanske bara är vår...?

^_^

Ha en bra kväll!

Josefine sa...

anna: ja jag kanske är det. men jag har i alla fall inte byggt ett ulf lundell-altare än...

caroline: ja det verkar inte bättre!

missmagicgirl: det kanske bara är det här med vattenglasen för mig.. vi får se hur det utvecklar sig. ha en bra kväll du med!

Anonym sa...

haha varsågod vännen.

bra bloggar skall länkas.

Lallis - liv och leverne sa...

Haha, ja ibland får man sådana där chockerande insikter. *fnissar*
Ha en fin kväll.
Kram Lallis

Anonym sa...

hehe, det verkar inte bättre du ;)
själv har jag ärvt min mammas maniska behov att se till att ytterdörren alltid är låst.

Anonym sa...

Hahahahahahaha. Det är helt genetiskt.Btw, jag känner igen mig ;-)

Josefine sa...

anna: tack! fint av dig.

lallis: ja, det sköljde över mig som en chockvåg när jag såg dem stå på diskbänken!

miri: haha... ja det gör jag med. och spisen + kaffebryggare måste jag gå in två gånger och kolla. arv från mamma det med.

maria: ja det verkar ju så!