måndag 3 oktober 2011

Lustiger.

Ringde och bokade tid för kastrering av Frallan.
- Ska vi se... och katten heter?
- Frallan.
- *host host* Frallan... ja... då bokar vi in... Frallan. Ehrm. Ja.
- Ja och sen skulle jag vilja vaccinera vår andra katt.
- Mmm och den heter?
- Ryssland.
- HAHA.. Jo. Jaha Ryssland var det ja. DåärduvälkommenpåtorsdagmedFrallanochRysslandtack.
- Okej.. hej.
Sen tror jag att hon slängde på luren, ropade in sina kolleger och så hade de kollektiv skrattfest åt våra übermäktiga kattnamn.

17 kommentarer:

Honey sa...

Men det är ju två svinbra kattnamn! Min kompis hemhemma blev alltid skrattad i ansiktet åt sin katt som heter Pripps. Själv har jag ju rätt vanliga namn på mina...men grumsar lite i smyg åt att ingen förstår TV-spelsreferensen (Sam&Max) :P

Johanna sa...

Jag älskar namnen, ÄLSKAR!

David har alltid sagt att när vi skaffar katt ska den heta Randy. Han hoppas då att det ska vara en riktigt liten katt, som kontrast till det "mäktiga" Randy. Men alltså RYSSLAND, fantastiskt namn. Frallan också.

När jag var liten hade vi en Sissi, som ersattes av Yngve, som ersattes av Elsa och Lennon. Spexigare än så har det inte blivit ännu.

Kristine sa...

Varför måste de veta vad katterna heter?!

Tinalinatiny sa...

Fantastiskt roligt! Hahaha.
Frallan & Ryssland är de bästa kattnamn jag någonsin hört btw :)

Josefine sa...

Det är ju så himla kul med namn till djur. Det är lite mer fritt fram för fantasin då. De kommer ju knappast bli mobbade...

Kristine: För att de för journal över katterna (gissar jag).

Anonym sa...

Min förra katt hette Ingegerd, det blev ofta väldigt tyst i luren när man försökte boka in henne

/M

Fredrik sa...

Vår katt heter Pontus. I efterhand tycker jag han borde hetat Pussel istället. Men Ryssland och Frallan, lysande namn!

Josefine sa...

m: ingegerd! det är ju ett fantastiskt namn.

doktoranden: haha.. läste det först som "pondus". men pontus är ju ett jättegulligt kattnamn!

Anonym sa...

haha vilka bra namn! om jag skaffar en katt till ska den heta sushi. min katt som jag har nu heter mimmi, det är ju lite sisådär. men det var inte jag som döpte henne, hon är en "begagnad" katt :)

Carolina sa...

Vi har haft Amadeus, Smulan och Svante. Smulan var visst en kille... Nu har vi Murr ( Efter Esmeraldas kattungar i Petter och Lotta böckerna ) men nästa gång blir det nog Ryssland, det var klockrent! Jo, fåglarna hette Otto och Pelle, Pelle efter min farfar. Det är kul med djurnamn!

Anna Hovskägg sa...

Hej!
Hittade precis hit.
Häftiga namn på katterna!
Har en vän. Eller nä. Det är en annan blogg jag läser regelbundet (det känns fasen som att hon är en vän!), hennes katter heter Kaos & Panik. Också lite udda..

Anonym sa...

Ryssland är antagligen det häftigaste djurnamnet, tätt efter Bacillen. Det heter vår hund ;)Nästa jycke ska heta Perry. :D
@Anna Hovskägg: Kris och Panik heter nog katterna du menar va? ;) (bloggvärlden är liten ibland)

Margherita sa...

HAhaha! Grymt!
Kul när man kan bjuda på asgarv, eller hur?

adde sa...

Ryssland är ju ett så bra namn! Ja, så klart dom hade skrattfest, ha ha ha.

AnnaBanana sa...

Min familjs katt heter Svensson. Svensson Göransson. När min mamma ringde till Agria för att skaffa försäkring till honom skrattade de åt namnet. Jag förstår varför...

Blue sa...

Ehum, en av våra katter heter Snippan. Det är dessutom en hankatt (det visste vi inte när vi döpte honom). Han skulle ha hetat Truls, men han passade inte för namnet. Detta namnet är däremot utmärkt för en päronformad hankatt med frökentassar och botoxmun. Dock är det lite halvt pinsamt att boka tid eller att ringa försäkringsbolag ;-)

Josefine sa...

Skitkul med era kattnamnhistorier! Fyll på om det är nån mer som är inne och tittar här. Jag håller koll.